Råd og tips til kosthold

Milla-84

Flørter med forumet
Jeg og mannen drar en uke til Rhodos på lørdag. Jeg sliter så veldig med å få i meg mat fra før her hjemme og bekymrer meg jo ekstra nå.
Matlysten er dårlig, takler ikke lukta av så mye kjøtt.

Vet jo at jeg må spise men det blir stort sett et måltid hjemme og kun små spising ellers…
Drikker mye men vil jo gjerne ha i meg litt mere mat.
Noen som har noen gode råd her?
 
Huff, kjenner godt til det kvalme problemet :/ Kanskje du kan kjøpe med deg litt av tørrvarer du er trygg på at du klarer å spise til Rhodos, så vet du at du har mat du får i deg der også? Og hvis dere har kjøleskap på rommet, handle inn litt til mellommåltider? Kan jo også være lurt å spise flere små måltider for å unngå kvalmen. For min del er mat jeg alltid får ned fruktyoghurt, Ritz kjeks, tørket mango, epler, avokado, sjokolademelk og smoothie, så pleier å ha en del av dette hjemme så jeg får i meg nok mat hvis jeg ikke får spist nok til selve måltidene.
Ville også kanskje tenkt litt på noe med fiber for å unngå forstoppelse på reise, så kanskje du kan kjøpe med deg noe grove knekkebrød hjemmefra for å ha som mellommåltid? Og hvis det er varmt, kanskje kjøpe boblevann å drikke for å også få i seg litt salter?

Så får man jo bare krysse fingrene for at det er noen spisesteder i nærheten som har mat som funker for kvalmen din. Kan jo godt være restaurantene kan gjøre litt tilpasninger i menyen også? :)
 
Back
Topp