Råd og tips mot kvalme?

PippiLotta

Flørter med forumet
Hva kan hjelpe mot kvalme?? Jeg er kvalm heeeele dagen og orker snart ikke mer!!!:( Må på jobb fremover også, så vil gjerne få noen tips og råd om hva som kan hjelpe?

Småspising hjelper noen.
Salte kjeks.
Håper du finner noe som kan hjelpe!

Jeg har prøvd alt! Små og hyppige måltider, sea band, akupunktur o.s.v. Det eneste som hjalp var da jeg kastet inn håndkle og ble sykemeldt i går :( utrolig dårlig timing mtp jobb, men det gikk ikke lenger. Fremdeles veldig dårlig, men det hjelper litt å bare ligge helt i ro på sofaen :(

Her er det lite som hjelper :( må nesten bare prøve deg litt frem. Det jeg har merket er blant annet at det er bedre med loff enn grovskive. Saft fungerer. Brødmat i steden for middag. Med de to eldste hjalp det med dundersalt drops, men denne gangen er det bare ekkelt.

Var veldig kvalm sist svangerskap, og ser ut til at det er likt nå:/

Tips jeg fant da:

-Småspise
-Ingefær-te
-Armbånd kjøpt på apoteket
-Lovehearts
-Salte kjeks
-Hvile!!

Ritz-kjeks, iskaldt vann og mye søvn er det eneste som funker på meg! Også Pink Lady epler når jeg føler for det! :) 

takk, jenter! Sender gubben i butikken med handleliste nå!:) baaah... Hater å være kvalm! Men er vel et tegn på at det er noe i magen min:)

ingefær tabeletter kjøpt på helsekost hjelper veldig mot kvalme.

Ingefærte og tørre, salte kjeks.

Jeg småspiser hele tiden , men må vel gi meg med det ellers kommer jeg til å trille før jeg har bikka 3 mnd XD

Føler eg kommer til å trille etter hvert eg og, spiser HELE tiden =P Eg lever på salt lays chips, ritz kjeks og salte biler. Og farris med smak, synes det er greit i forhold til kvalmen. Ellers er det som de andre sier, små måltider hele tiden. Eg har kjeks i vesken som eg spiser rett etter eg har stått opp, mellom frokost og lunsj, mellom lunsj og middag - i bilen på vei til barnehagen for å hente :) Og chips ellers på kvelden =P

Ros1 skrev:

Disse har jeg også, med ingefær og peppermynte de har reddet hverdagen min :)

1 del farris/bris og 1 del eplemost er fint mot kvalme :) Ellers blir det som de andre skriver salt kjeks, loff og hvile.

Jeg kjøpte ingefærkapsler på helsekost i dag, var litt småkvalm før jeg tok de, men ble faktisk ganske grei form etterpå. Men nå har jeg hatt 3 fine dager uten særlig kvalme, tirsdag derimot kastet jeg opp 6 ganger på jobb. Virker som om det kommer og går litt denne gangen, men tenkte jeg skulle teste ingefær nå :)

Gjort en ny oppdagelse: moreller funker overraskende bra! :) Kvalmen kommer fort igjen etterpå, men de er lette å få i seg!! :) 

Back
Topp