Råd mottas med takk

mayaen80

Juni12s multitasker
Mailykke <3
VIP
Himmelbarn
Råd mot ekstrem kvalme mottas med takk..
noen som har noen gode tips til meg? frustrett her...

har ikke slitt med kvalme selv men sånn armbånd funka for ei venninna da hun gikk gravid. Sånn du får kjøpt på apoteket....

spis lite og ofte,,,,,,,   klare du itj  å spis mat - prøv en kopp me te me smak av kanel, har hørt at det funke bra...ta en kopp te før du står opp om morgenen (lag en termos me te før du legger deg)eller få servert av din bedre halvdel ;) lykke til håpe det bedrer seg snart :)

Spise ofte og kjøp deg ett sjøsyke-armbånd på apoteket. Aldri prøvd, men har hørt at det fungerer. Håper du snart bli bedre.

Er ikke ekstremt kvalm jeg da, mest uggen og småkvalm i perioder. Jeg kjøpte sånne sea bands på apoteket i dag, og jeg synes de virker. Men å spise ofte funker også. Blir ekstra kvalm hvis jeg er sulten. Og jeg er jo konstant sulten, så sikkert derfor jeg er uggen hele tiden også....

har hatt på seaband siden fredag.. kjøpte på apoteket..men syntes ikke de fungerer..
har fått tips om epler , kjeks osv..men kommer meg ikke på butikk før i morgen.. litt frustrerende..men overlever til i morgen... håper jeg

Jeg lever på Ritz-kjeks nå. Går og småspiser hele tiden. Går det mer enn ett par timer mellom jeg spiser noe, blir jeg så kvalm at det føles som jeg kan svime av. Ingenting frister, og det er ett ork å skulle lage mat. Men spiser jeg litt kjeks og drikker vann klarer jeg å holde det nogenlunde i sjakk. Tror jeg skal få mannfolket til å kjøpe med slike armbånd til meg idag, jeg kommer meg ikke ut av huset selv. Ser det anbefales ingefærkapsler rundt omkring også, noen som vet hvor de selger slike? Apotek eller helsekost?

Eplejuice og farris del 50-50. Smaker ikke godt, men det hjelper!

Slet med kvalme lenge sist gang, og prøvde seaband, sjøsyketabletter, ingefær, kjeks, farris/eplejuice, og alt annet jeg hørte om. Ingenting hjalp meg.. Kvalmen har kommet for fullt her også, eneste jeg klarer å få i meg er ritzkjeks, så småspiser det og drikker farris dagen lang. Hater kvalmen!

Mine tips fra forrige sv.skap;

Med sønnen min så var jeg VELDIG dårlig,da hjalp ikke seaband i det hele tatt.
Det hjalp litt med ish\kald cola med isbiter innimellom,vann og saalt chips,havreknekkebrød og veldig sure epler (tor de heter pink lady de jeg hadde),sure godteri,jeg klarte å spise pasta til middag,men uten saus og noe,jeg fant ut det at jo mindre smak det var på maten til bedre var det,tørre brødskiver (fint brød).

Denne gangen til nå iallefall!!!Bank i bordet!!!
Så er jeg mer uggen og uvel om morgenen,slik en er når magesyke er på gang.
Jeg spiser så snart jeg kjenner at jeg er litt mer enn uvel,lukker nesa når det er lukter jeg kan reagere på.Tenk over hva du føler du klarer å spise når du er så dårlig.

Også har jeg hørt at de som er veeldig dårlige går til akupunktur,bruker reisesyketabletter,kvalmestillende  på apotek eller helsekost.

Håper du kan finne NOE som hjelper deg.

Ps,Når det gjelder salt chips så er Lays' sin saltchips veeeeldig god og salt

uff, høres ikke noe godt ut:/
Håper at noen av tipsa du har fått hjelper:):)

Back
Topp