Råd mot vond hals og forkjølelse?

Solstråle!

Blir kjent med forumet
Jeg begynner å bli skikkelig forkjøla med vond hals. :inpain:
Var på apoteket for å høre om det var noen hostesaft eller annet jeg kunne ta. Da jeg sa jeg var gravid så viste det seg at de kun hadde urtedrops og paraset.. :depressed:
Er det noen som har noen gode råd, kjerringråd jeg kan prøve ut?

Masse søvn :)

God bedring forresten :p

Solbærtoddy (varm solbærsirup) det hjalp veldig for meg,
Og å varme olivenolje og smøre på halsen og brystet.
Sove med ull på brystet og halsen (ullgenser eller skjerf)
Pass på å ha varme føtter
Kjøp skyllehorn som man fyller med vann og salt og skyller gjennom nesen.

Forkjølelsen min som startet på onsdag er så og si over idag, og dette har hjulpet masse, hvertfall den varme safta, lindret veldig for sår hals :-)

Masse god bedring :-)

Jeg begynner å bli skikkelig forkjøla med vond hals. :inpain:
Var på apoteket for å høre om det var noen hostesaft eller annet jeg kunne ta. Da jeg sa jeg var gravid så viste det seg at de kun hadde urtedrops og paraset.. :depressed:
Er det noen som har noen gode råd, kjerringråd jeg kan prøve ut?

Men.. de har jo en ingefær te som virkelig gjør susen på de fleste av sånne plager da.. går sikkert greit til gravide den! :)

Solvipect er lov :)
Da jeg var på apoteket sjekket hun som jobbet der opp blant annet Solvipect, men den ikke var anbefalt ved graviditet.. Hun sa at det var ikke sikkert det var farlig å bruke mye av det forskjellige de har mot forkjølelse/vond hals men at det er gjort for lite forskning på det i forhold til graviditet.. :grumpy:
Hmm.. får ta en tur til og spørre noen andre på apoteket eller ta en tur til legen om jeg ikke er bedre i morgen..

Solbærtoddy (varm solbærsirup) det hjalp veldig for meg,
Og å varme olivenolje og smøre på halsen og brystet.
Sove med ull på brystet og halsen (ullgenser eller skjerf)
Pass på å ha varme føtter
Kjøp skyllehorn som man fyller med vann og salt og skyller gjennom nesen.

Forkjølelsen min som startet på onsdag er så og si over idag, og dette har hjulpet masse, hvertfall den varme safta, lindret veldig for sår hals :)

Masse god bedring :)
Da skal jeg definitivt prøve det! Tusen takk! :)

Da jeg var på apoteket sjekket hun som jobbet der opp blant annet Solvipect, men den ikke var anbefalt ved graviditet.. Hun sa at det var ikke sikkert det var farlig å bruke mye av det forskjellige de har mot forkjølelse/vond hals men at det er gjort for lite forskning på det i forhold til graviditet.. :grumpy:
Hmm.. får ta en tur til og spørre noen andre på apoteket eller ta en tur til legen om jeg ikke er bedre i morgen..
Så rart! Både jordmor og lege sa jeg kunne bruke den.. :/

Det var veldig rart.. Jeg får ta en tur til på apoteket og spørre en gang til og evt ringe jordmor/lege.. Mente jeg hadde lest at man kunne bruke den men siden hun ikke ville anbefale den tok jeg ingen sjangser.. :confused:

Den er nok helt ufarlig, den kan jo brukes fra babyene er ganske små. Problemet ligger nok i at det ikke er forsket særlig på bruka va det hos gravide, og dermed fraråder man det for å være sikker. Vet om gravide som har fått cosylan, så tror ikke du trenger bekymre deg. Om lege og jordmor gikk god for det så stemmer nok det :)

Back
Topp