Råd mot tett nese??

Ilia

Forelsket i forumet
Augustlykke 2022 ❤️
Jeg holder på å bli helt sprø!!! Har hatt tett nese siden romjula, noe jeg skjønner er pga hormoner gjør at slimhinnene fylles med mer blod og hovner opp. Så fikk jeg korona på fredag, og den tette nesa ble enda verre. Nå holder jeg på å tørne helt her! Sover dårlig (drømmer bare masse om forskjellige kvelningsdøder, så kjemper for luft om natta ja…), og alt er slitsomt på dagtid. Å puste med munnen gir jo irritert og tørr hals, så det er det også…

Har noen noen lure råd? Saltvann gjør ingen forskjell. Like før jeg gir helt opp nå og havner på otrivin-kjøret for fult. :hungover: Spurte legen om råd da hun ringte for å høre hvordan jeg overlevde koronaen. Men hun hadde ingenting annet enn saltvann å foreslå.

Finnes det nesesprayer som ikke er like avhengighetsdannende som Otrivin?

Her er det kun otrivin som fungerer. Skal sies at jeg har vært avhengig i snart ti år da:sour:

Samme som over, Otrivin for alle pengene. Er forøvrig også avhengig fra før :hilarious:

Jeg holder på å bli helt sprø!!! Har hatt tett nese siden romjula, noe jeg skjønner er pga hormoner gjør at slimhinnene fylles med mer blod og hovner opp. Så fikk jeg korona på fredag, og den tette nesa ble enda verre. Nå holder jeg på å tørne helt her! Sover dårlig (drømmer bare masse om forskjellige kvelningsdøder, så kjemper for luft om natta ja…), og alt er slitsomt på dagtid. Å puste med munnen gir jo irritert og tørr hals, så det er det også…

Har noen noen lure råd? Saltvann gjør ingen forskjell. Like før jeg gir helt opp nå og havner på otrivin-kjøret for fult. :hungover: Spurte legen om råd da hun ringte for å høre hvordan jeg overlevde koronaen. Men hun hadde ingenting annet enn saltvann å foreslå.

Finnes det nesesprayer som ikke er like avhengighetsdannende som Otrivin?
Sniker fra April -

jeg er også avhengig av otrivin, det er det eneste som funker slik at jeg faktisk får sovet :p har vært avhengig siden positiv test, mye pga alle mulige virus sykdom i høst og ikke minst pga svangerskapet, så jeg går bare på otrivinkjøret :hungry: bedre enn å ikke sove i det hele tatt :rolleyes:

Jeg har også måtte ty til otrivin i perioder med tett nese nå, saltvann har aldri funket for meg. Har aldri blitt avhengig og har trappet ned gradvis ved bedring slik at jeg bare bruker til natta en periode før jeg slutter helt :) Jeg sover så dårlig fra før, så hvis jeg skulle unngått nesespray de gangene jeg er tett hadde jeg gått på veggen tror jeg :wacky:

Saltvannssprayer fungerte ikke her heller. Kjøpte Rhinox for barn og tok én spray i ett nesebor før leggetid og en gang om dagen om nødvendig, bare for å få puste. Rhinox for barn er mye mildere enn sprayene for voksne, men fungerer 100 ganger bedre enn saltvann :-)

Jeg var Otrivin junkie i forrige svangerskap :hilarious: Var tett i nesa og forkjølet hele tiden fra September til han ble født i Februar. Jeg tenkte dritt heller.. jeg MÅ få puste, så får jeg lide meg gjennom avvenning etter babyen er født. Da jeg kom hjem fra sykehuset sluttet jeg med Otrivin på dagen. Og det gikk veldig greit. Sikkert fordi jeg ikke sov så mye allikevel :hilarious: Gikk overraskende bra, jeg hadde sett for meg noe heeeelt annet!

Takk for alle svarene! Det er trøst å vite at det er flere i samme båt! Ser ut til at Otrivinen og jeg blir gode venner likevel da :hilarious: Får håpe det hjelper at det ikke er verken allergisesong (for meg) eller forkjølelsesesong rundt termin og Otrivinavvenning. :D

Ikke noe råd her heller, men har også vært tett siden jul. Skikkelig irriterende.. bør kanskje vurdere litt otrivin..

Æ e kronisk tett nu under svangerskapet, døgnet rundt nesten! Å snorker deretter sir samboer:smiley-angelic002
Men d var helt til æ prøvde Breathe right :notworthy Nu sov æ orntlig på natta å samboer har fått fred:p

Æ e kronisk tett nu under svangerskapet, døgnet rundt nesten! Å snorker deretter sir samboer:smiley-angelic002
Men d var helt til æ prøvde Breathe right :notworthy Nu sov æ orntlig på natta å samboer har fått fred:p

Oi! Kanskje det hadde vært lurt å prøve. Takk for tips! :woot:
Jeg følte meg flink da jeg kjøpte ny otrivin sist, kjøpte for barn, så bruker i alle fall "bare" halv dose nå. :hilarious:

Tanten min ble avhengig av nesespray i 10 år (!!)etter første graviditet :D
Så jeg holder meg til å skylle nesen med saltvann på kvelden hvis det er ekstra ille, ellers klarer jeg meg - lurer på om jeg har blitt vant til det… nå er det bare typen som blir lei av lyden som kommer ut av nesen min av og til :p

Back
Topp