Råd mot tett nese!!

Evita!

Flørter med forumet
Jeg har blitt forkjøla og er POTTE tett i nesa! Før jeg ble gravid var jeg avhengig av nesespray når jeg var forkjøla, men nå har jeg lest at man helst ikke skal bruke det!
Har prøvd satsvannsspray uten særlig effekt, og nå tror jeg snart at jeg klikker....evt kveles!!!
Noen som har noen gode råd og tips?

HATER TETT NESE!!!!

I forrige svangerskap fikk jeg konstant tett nese.. er visst noe som skjer og regner med det skjer nå og. Jeg er og avhengig av nesespray. Legen sa jeg kunne bruke Otrivin da det er veldig lokalt man bruker det.. Men anbefalte meg å styre unna otrivin comp og de andre som stopper rennende nese. så jeg bruker otrivin.

I helgen har jeg vært pottetett når vi var på hytta, men hver gang jeg var ute å gikk på ski eller turer, løsnet det helt opp i nesa. Men blir jo litt vanskelig å være ute hele tiden :P 

Jeg anbefaler deg på det aller sterkeste og gå til akupunktør!!! Jeg ble kronisk tett av otrivin nesespray i mitt forrige svangeskap og mens jeg ammet (selv vanlig ortrivin skal ikke brukes mer enn maks 10 dager før et opphold). Jeg fikk dårlig nattesøvn av det og var konstant sliten. Etter en intensivbehandling med akupunktur ble jeg helt fin igjen og har ikke vært skikkelig tett i nesen på ett år. Nå bruker jeg aldri nesespray lenger heller og hvis jeg er forkjølet over en lengere periode, som gjerne er vanlig med småbarn i barnehagen, så drar jeg til akupunktøren min igjen. Det koster litt penger, men det er verdt det :-)

Back
Topp