Råd mot senebetennelse?

TonjeJenta

Forumet er livet
VIP
Jeg sliter med ledd og diverse og litt smårusk som gjør at jeg lett får senebetennelse og div.
Nå har jeg en liten en som ligger å lurker i høyre håndlegg. Upraktisk når jeg er høyrehendt og med 2 små og må gjøre endel og ikke bare hvile. Jeg begrenser jo bruken og drar ikke strikken for langt... så slår sjeldent ut så jeg ikke får brukt armen. Har hatt det sånn i 14år så..... 
Men jeg behandler det egentlig aldri..... er det noe man kan gjøre med en sånn minignagende betennelse i håndleddet? 

En kompis som sliter med det samme pga gravemaskinkjøring har veldig god hjelp av ingefærtabletter! Ellers vil jeg anbefale omega-3 av god kvalitet, og gurkemeiekapsler. Gurkemeie er supert mot betennelser!

Få hjelp av en kiropraktor eller evt fysioterapeut som driver med laserbehandling OG trykkbølgebehandling. I tillegg kan også kinesiotape funke. Jeg har brukt laser og kinesiotape på min musearm og det funker som gull. 

Kinesiotape må legges av noen som har utdannelse til det, hvis ikke kan det faktisk gjøre mer skade enn gagn. Derfor er det ikke lurt å kjøpe på E-bay eller andre nettsider og satse på at man får det til selv. :) 

God bedring! 

jeg har veldig god nytte av en sånn støtteskinne jeg har kjøpt hos bandagist.. i tillegg til hvile og voltarol...

Sånn smertestillende gele man kjøper på apoteket. Jeg hadde det lenge kronisk og begynte å smøre med en gang jeg kjente antydninger. Unngikk da ofte å få skikkelig betennelse. 

Jeg har kronisk senebetennelser i begge håndleddene og en albu. Min gamle lege ba meg ikke bruke hånda så mye og holde meg i ro. Det var et idiotisk råd, og betennelsene ble bare verre.

Min nye lege sier at jeg skal bruke hendene som vanlig, men la være å gjøre ting som gjør vondt. Jeg skal ikke skrive for hånd, og jeg skal ikke skrive for lenge på maskin av gangen. Og ellers er det veldig lurt med forebyggende styrkeøvelser når du har gode perioder. Snakk med legen din, hvis han/hun er flink, eller med en fysioterapet for øvelser som virker.

(Og som kommentar til rådet over her: Kortisonsprøyte har aldri hjulpet mot mine senebetennelser.)

Jeg fikk det ganske heftig etter ammingen med første i nakke/skulder, men etter hvert som jeg trena (forsiktig i starten) så ble det faktisk bedre. Men når du har skikkelig vondt så vil jeg anbefale en kortisonsprøyte hos legen

Takk for tips :)

Ja, faktisk.. skrive for hånd er noe som dreper håndleddet mitt. Helt grusomt. Skrive på pc går greit, fordi man ikke skriver like jevnt hele tiden og håndleddet er mer eller mindre i ro. Jeg hviler håndbaken på bunnen av laptop'en og flytter høyrehånden kun (unntatt bruk av fingre) veldig sjeldent. Har LITEN laptop hihi. 

men takk for tips :). Møkkakropp :-/

Back
Topp