Råd mot mollusker (vortevirus)

gutt09jente11

Forumet er livet
Sønnen vår har hatt det en stund nå, han er 3 år. Har det lysken og på innsiden av låret..

Noen med kjerringråd?

Teatree-olje smøres på dagligven periode, og vips borte

Gutten min hadde det fra han var 4 måneder og til han fyllte 2 år. Fikk det antagelig på babysvømmingen og ble aaldri kvitt det. Var hos hudlegen flere ganger og han sa at vi ikke skulle røre molluskene når de ble betente, og bare vente på at det går over. Viktig med god hygiene når han har betente mollusker, da det er det gule inni de som smitter. Hvis han klør på de (for de klør jo voldsomt) og deretter klør seg et annet sted så vips! så har han 10 nye mollusker etter kort tid.

Det hjelper litt å ha babyolje i badevannet.. Datteren vår har enormt mye, og har hatt det i over 2 år.
Jeg blir rett og slett gal..

Hs sa vi kunne prøve å smøre med inotyol. Følte ikke det hjalp så mye, men kanskje verd ett forsøk. Det eneste som hjalp her var å plastre de så han ikke kunne klø på dem...

Vi var til legen da det ble flere og flere. Fikk en salve mot betenelse, og denne tok faktisk livet av neste alle (2igjen). De begynte faktisk å forsvinne med en gang vi tok på, smører bare en gang om dagen :)
Viktig at man ikke klør, bruk kun håndklær 1gang, og bytt på senga ofte :)

Nå har jeg lest litt om det, og mange har klemt ut dem og fått dem vekk! Så gjorde det på de to største, så satser på at de ikke kommer tilbake :P

Jeg var sterkt plaget av det da jeg var 6 år. Mellom bena/innsiden av lårene og lysken. De måtte fjernes med en "heklenål" hos hudlegen. Smurte på lokalbedøvende krem og gravde ut alle.

Ja, det var det samme jeg gjorde nå også, tok 3 stk.

Så hvis det fortsetter nå, så kommer vi til å dra til hudlege å skrape dem bort der. :)

Legen min anbefalte verken skraping, frysing eller pirking. Dette ville kun skape arr....

Jeg har arr etter mine, men det bittebitte små hull, så om han får 2-3 av dem i lysken tror jeg ikke vil være noe problem akkurat, for hvis de forsvinner er det kjekt.

En i klassen til eldste hadde en bror som sleit med det. Han ble kvitt sine etter å ha badet i saltvann i Danmark :D

Begge gutta våre har hatt det, de hadde maaaange... Husker jeg prøvde å telle dem, og ga opp da jeg kom til 100 bare på ryggen til størstemann... Var til legen, men han sa at den beste behandling er ingen behandling...
Det må rett og slett gå bort av seg selv, og når kroppen har dannet nok antistoffer forsvinner de. Her forsvant de bare på noen uker, etter ca 2 år... Prøvde inotyol, men den funket iallefall ikke.

Jeg hadde molusker da jeg var 5-6 år, måtte til slutt til legen å skjære/skrape de av, hadde det på begge armer på andre siden av albuen (kommer ikke på hva den siden kalles) :P husker ikke om jeg brukte salve eller noe før det.
Har veldig lite arr i dag, må se nøye for å se små arrprikkene :)

Det er noe som heter Blå-grå østersopp som man kan kjøpe på helsekost, dette hjalp da sønnen min hadde mollusker. Tok ca 3 uker så var de borte. vet også om flere andre som det har hjulpet på.
http://www.urtesenteret.no/index.php?productID=2516

Back
Topp