Råd mot magevondt?

camg

Blir kjent med forumet
Er det noen som har råd mot magevondt? Lille gutten min gråter og gråter og fiser som bare det, har prøvd og gnu magen, gitt minifom og sukkervann, men ingenting hjelper:( føler meg så hjelpesløs:(

gir du mme? da kan du godt ha litt malt i.

hvis du ammer så kan det være noe du spiser som han ikke tåler?

Jeg ammer, så det er sikkert noe nytt jeg har spist:( tar det lang tid før det går over da? Synes så synd på han vettu:/

mhmh... husker du noe du har spist som du ikke har spist før da? er det første gang han reagerer?
nå er jeg ikke sikker på hvor lenge det er i melka... vet egentlig ikke om det er noe fasit på det... men kanskje det står noe på ammehjelpen.no ?

Det er også mange som har gode erfaringer med å gi babyen 2ts fenikkelte eller ammete. Det kan du jo gi i en tåteflaske, sprøyte eller rett og slett fra ts.

Noe som funker her er at jeg drar beina hennes opp til magen og lager sykkel-bevegelser. DA pleier det å komme masse luft og det virker som om hun har det bedre etterpå.

lykke til! ikke noe kjekt å se når de har vondt nei.

hvis mini her har magevondt så bærer jeg han på armen. han ligger liksom nedover armen, med hodet mot albuen min og hånda mi trykker på magen hans. det pleier å hjelpe. kan og legge han på leketeppet å stryke han over ryggen, da kommer det noen voooldsomme raper som gjør godt :-)
Har dessverre ikke bedre tips å komme med...

Prøv å massere magen, gjør sirkelformede bevegelser i klokke retning.
Har også hatt god erfaring av å legge en lunken klut på magen å massere forsiktig med den. Obs at kluten ikke er for varm.
Sykkelbevegelser mens mini ligger på stelllebordet har også effekt, noen ganger promper han som en voksen mann [:D]
Håper det ordner seg for dere, er vondt når de små har vondt i magen. Men
det går over [:)]

Tusen takk for mange gode råd[;)] nå sover han endelig, den "syklingen" fungerte litt på lufta:)

Du kan også prøve med fennikkelte - gi noen ml før måltidet. Det har hjulpet både på luft og bæsjing her i huset [:D]

Da må jeg få i d i morgen[:D] tusen takk nok en gang[:)]

Back
Topp