råd mot kvalme?

karro.90

Betatt av forumet
Hei

5 uker på vei og er skikkelig kvalm med mye halsbrann :S
Første graviditeten min, så vet ikke om dette er normalt.

Jeg er veldig desperat over råd fra dere mot kvalme og halsbrann siden jeg ikke kan ta kvalmestillende og reisesyketabletter. frister veldig lite å sitte i en bil på vei til hytta i 8 timer nå :P

Melk hjelper noe, demper i et par timer, men ligger fortsatt å ulmer i magen.

Prøv reisesykearmbånd :-)
Sist svangerskap brukte jeg sånn flytende middel med mint smak mot halsbrann.

Ritz og loveheart kan hjelpe mot kvalme :-)

Hei! Sniker fra oktober her;) av erfaring så kan jeg anbefale lovehearts. Det hjelper mot både kvalme og halsbrann :)

Ingefærøl (brus) og ingefærkapsler fra helsekost var en redning for meg :-)

Jeg drakk en del ingefær- og sitronte sist. Ble en veldig fin avslappende drikke på kveldene når jeg var kvalm. Ellers var salt kjelks et must. Måtte passe på å aldri bli sulten eller alt for mett. Så en jevn tilgang til noe å spise var et triks.

Kutt ut å spise brød, sjokolade og drill kullsyre og kaffe.

Det hjelper på halsbrann, hadde drt mye i sist svangerskap og dette var det eneste som hjalp.

Tåler du ikke kvalmestillende? Jeg var kvalm gjennom hele svangerskapet forrige gang og Afipran var det eneste som hjalp meg.

Hei. Jeg har vært VELDIG plaget med halsbrann i forbindelse med annet enn graviditet. Det var så ille at jeg opplevde at jeg ikke greide svelge mat ned og at syre sto som stråle opp i halsen til tider.
Jeg måtte fikk somac på resept, noe som man ikke skal bruke som gravid, men i tillegg brukte jeg kostholdsråd som står fint oppsummert her. Dette hjalp meg faktisk godt på veg også.
http://www.friskogfunksjonell.no/lettfordoyelig-kost/

Jeg fikk problemer med fordøyelsen i tillegg forrige graviditet og brukte lactulose kjøpt på apoteket som gravide kan bruke.

Her er fine råd mot svangerskapskvalme:

http://www.relis.no/Publikasjoner/2011/Trygg_Mammamedisin_nettjeneste_for_gravide

Back
Topp