Råd mot kvalme!

Mirell

Forumet er livet
Snøkrystallene2021❄️
Junibollene 2023
Lærte noe nytt i dag av ei venninne...

1. Kjøp ei ingerfærrot på butikken.
2. Skjer av 1-2 skiver å legg i en kopp kokende vann..
3. Drikk det som te og nyt at kvalmen forsvinner..

HIPPHIPPHURRA!!!!!

Det funka på meg!!

Har hørt om dette, og tenkte jeg skulle teste det :)

Da må jeg prøve det! Hvor lenge holder kvalmen seg unna? Har gått å småspist i hele dag, men kvalmen kommer så fort jeg slutter å spise.. kommer til å se ut som en flodhest hvis jeg skal fortsette som dette :P

Da må jeg prøve det! Hvor lenge holder kvalmen seg unna? Har gått å småspist i hele dag, men kvalmen kommer så fort jeg slutter å spise.. kommer til å se ut som en flodhest hvis jeg skal fortsette som dette :P

Jeg har bare koppen forran meg.. Sitter å nipper det som te... Trenger ikke pøøøøse ned alt på en gang :-)
Kvalmen forsvant etter 3. slurk. :-D
Har ikke drukket opp ennå så vet ikke hvor lenge det går før den kommer tilbare :-)

Jeg har det akkurat likt som deg, og såspyr jeg ca 15min etter at jeg har slutta å spise... Har kjøpt ingefærkapsler i dag, har tatt de, men merker ingen forskjell enda... Skal kjøpe ingefær og prøve te i morra:)

HIPPHIPPHURRA!!!!!

Det funka på meg!!

Gjett om jeg skal lage meg sånn i morra på jobb a!!! Kjente kvalmen i dag ha, hjalp ikke å stå oppi mat akkurat...
Håper det funker på meg å !!:)

Gjett om jeg skal lage meg sånn i morra på jobb a!!! Kjente kvalmen i dag ha, hjalp ikke å stå oppi mat akkurat...

Jeg kommer til å skjære noen skiver i morgen å ta med meg på jobb.. Dette er gull for min del hvertfall!

Det må jeg prøve hvis kvalmen blir noe verre!

Jeg lå å spydde og var kvalm i 5 mnd med han min. Prøvde alle råd jeg kunne finne, det som hjalp tilslutt var akupunktur og væskebehandling fra sykehuset.

Om jeg slurper ingefærte på jobben i pausa er jeg busta :P

-Taster fra appen-

prøvde det eit par ganger sist eg var gravid, hugser ikkje om da hjalp so mykje, men tok akupunktur med nr 1. So om kvalmen blir like gale denne gangen, så skal eg ta det igjen!!

skal nok prøve ingefær denne gangen og!! spent på når kvalmen slår inn for fullt, litt små kvalm innimellom, mest på dagtid!

Om jeg slurper ingefærte på jobben i pausa er jeg busta :p

-Taster fra appen-

Jeg pleier egentlig ha ha det i en kopp te sammen med tepose, sitron å honning når jeg er forkjøla eller vondt i halsen. Eller bare sånn læll for at jeg liker ingefær smaken :) så tror det skal gå bra for min del :)

Jeg pleier egentlig ha ha det i en kopp te sammen med tepose, sitron å honning når jeg er forkjøla eller vondt i halsen. Eller bare sånn læll for at jeg liker ingefær smaken :) så tror det skal gå bra for min del :)

Så lenge den ikke blir FOR sterk så :P

HIPPHIPPHURRA!!!!!

Det funka på meg!!
Åh, høre myte bedre ut enn å blande med colam for det er søtt og klissete!!

Jeg har kjøpt en te med ingefær som også hjelper på ettermiddagen, grønn te på vanlig butikk :)

Back
Topp