Råd mot kvalme! ?

Kattt

Forelsket i forumet
Nå har jeg prøvd det meste føler jeg. Har hørt om sånne kvalme tabletter også, men nå har det seg sån at jeg takler ikke å svelge noen form for tabletter. Er det noen som har noen gode råd som funker?? Sist gang var jeg overhode ikke så kvalm! :(
Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Eneste som funker litt her er å spise. Jeg må få i meg noen musebiter og så vente 20 min. Da hjelper det litt. Jeg blir kvalm av matlukt og de første bitene, så det er vanskelig, men det hjelper hver gang. Det andre som hjelper er fysisk aktivitet. Jeg sliter med å komme i gang pga kvalmen, men etter en økt så er jeg ikke kvalm på flere timer.

*Taster på app på mobilen*

Jeg er nå 13/14 uker på vei, og fremdeles kvalm. MEN, å ta det med ro er det eneste som fungerer. Hadde noen hektiske dager, og da kastet jeg opp, og var skikkelig dårlig dagen etter. Har prøvd SeaBand, men kastet dem igjen da det ikke hadde noen effekt. Spiser hyppige måltider, om det går mer enn to timer blir jeg dårlig. Veldig slitsomt - får håpe du slipper å være kvalm alt for mange uker :-)

Hyppige måltider og avslapning funker for meg også, samt kullsyreholdig, syrlig drikke uten sukker. Da får man kanskje rapet litt (huff, det er fælt, men det hjelper!) og sitronsyre hjelper iallefall gjerne om man er kvalm. Selv spiser jeg sitroner og har det i alt fra drikke til fruktsalat.

Hjalp veldig med Sprite brus fant jeg ut her en dag :-) sist var det Ritz kjeks, lovehearts og noen tyggetabletter mot kvalme som hjalp godt

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

Her hjalp det litt med b-vit. Jeg må spise frokost på senga før jeg står opp og spiser lite og ofte. Maks to timer mellom måltidene, helst halvannen. Går mest i loff og vann her.

Sniker litt.. Det som hjalp meg var Tyrkisk Pepper tro det eller ei;) jeg kasta opp og var kvalm hver dag frem til uke 16..

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp