Råd mot kvalme?

Tina1988

Elsker forumet
Den blir bare verre og verre for hver dag nå :-/ :-( 

Er enda hjemme i permisjon med mini, og kan ikke gjemme meg bort, beg på jobb om 14 dager også. Forje svangerskap klarte jeg ikke jobbe 100% pga kvalmen. Men denne gangen MÅ jeg nesten det. Skal jo bare jobbe til midten av Juni, så MÅ klare de 7 mnd på jobb, jeg bare MÅ!!!

Har noen noe kjærringråd jeg kan prøve? 

Mariekjeks

Kuli

50-50 med farris og juice :)

Du MÅ ikke det nei...

Men noen råd:

Ingefærtabletter (helsekost)
postafen reisesyketabletter (apotek)
vitamin B6 (helskost og apotek tror jeg)
Akupressur-armbånd (helsekost og apotek)
lukten av sitron
akupunktur 
spise før du står opp
spise lite og ofte

kariannemor skrev:
Du MÅ ikke det nei...

Men noen råd:

lukten av sitron
akupunktur 
spise før du står opp
spise lite og ofte

Takk for svar :) Skal teste noe av det ut :)

Jeg føler jeg MÅ, pga det var så utrolig mye snakk på jobben i forje svangerskap, for det var to stk som gikk uten problemer i det hele tatt. Å jeg kasta nermest opp frem til uke 18, så hadde jeg veldig høyt blodtrykk fra uke 28 av, å ble sykemeldt  100% fra og me uke 32. Ble innlagt 6 dager før jeg født me svangerskapsforgiftning, men fikk dra hjem igjen etter 3 dager pga forbedrende blodtester. Så var det inn hver dag frem til jeg fikk rier. 

For meg hjelper ingefærøl, også spise ofte og lite:) Jeg blir kvalm viss jeg blir sulten, og jeg blir kvalm viss jeg blir mett.

Tina1988 skrev:

kariannemor skrev:
Du MÅ ikke det nei...

Men noen råd:

lukten av sitron
akupunktur 
spise før du står opp
spise lite og ofte

Takk for svar :) Skal teste noe av det ut :)

Jeg føler jeg MÅ, pga det var så utrolig mye snakk på jobben i forje svangerskap, for det var to stk som gikk uten problemer i det hele tatt. Å jeg kasta nermest opp frem til uke 18, så hadde jeg veldig høyt blodtrykk fra uke 28 av, å ble sykemeldt  100% fra og me uke 32. Ble innlagt 6 dager før jeg født me svangerskapsforgiftning, men fikk dra hjem igjen etter 3 dager pga forbedrende blodtester. Så var det inn hver dag frem til jeg fikk rier. 

Har hatt ekstrem svangerskapskvalme tidligere, var innlagt med det i 2 uker sist jeg var gravid, så har myyye erfaring med kvalme og oppkast :( Prøvde det meste da kan du si ;) var veldig lite som funka for meg, men hvis noe av det kan hjelpe deg så er det jo supert :) 

Skjønner godt det kan føles kjipt ovenfor jobben, men det viktigste er jo det lille gullet i magen, så får dem jo si hva du vil. Syns det er dårlig gjort av de å si eller mene sånn, du ville jo ikke ha det sånn i svangerskapet... Hva jobber du med?

;Lovehearts, masse frukt! 

Jeg levde omtrent på frukt i starten av det forje svangerskapet ;) 

Disse armbåndene mot reisesyke som du får på apoteket hjalp meg iallefall bittelitt i forrige svangerskap, det kan kanskje være verdt et forsøk? Lykke til! :)

spise bittelitt, men ofte(hadde lager i håndveska mi sist)

bixit-turbar ( med sjokolade og rosiner)
grønne druer
pink lady-epler
french fries potetgull(de som smaker salt)

Back
Topp