Råd mot hoste/surkling i bryst?

x1xTrista

Elsker forumet
Noen som har gode råd mot hoste og surkling i brystet? Ikke til barn, men MEG! Jeg holder på å bli gal.

Jeg hoster, men det hjelper ikke. Blir bare sår i halsen. Og får vondt i lungene på en måte.
Kjennes ut som om det sitter noe i brystet på meg, men det løsner aldri noe. Sitter akkurat for langt nede liksom. Hostesaft (Cosylan) hjelper ikke. Heller ikke Noskapin i tablettform.
Det piper og surkler i brystet ved utpust.

Har ingen feber og er ikke plaget på noen som helst annen måte. Pleier alltid å være i skikkelig dårlig form når det er betennelse i kroppen, så tror ikke det er det.

Ta deg en dusj med veldig varmt vann så det blir damp og pust dette inn.
Prøv og host mens du dusjer da pleier det ofte og komme opp.

Det hjalp meg veldig da jeg hadde bronkitt [:)]

Du burde tatt deg en tur til legen i morgen.. Ikke alle lungebet som gir feber [8|] Be legen om å lytte på deg..

da tror jeg kanskje jeg ville ringt til legevakten for råd.. ikke plaget med tung pust?

Kan det være at du har astma??

Ikke tungpustet.
Har ikke vært forkjøla heller. Hosten kom plutselig i helga.

Hvis jeg puster "fort" og ikke med magen, så går det bra lenge. Men hvis jeg tar litt normale eller dype pust, så tar det helt av.

Tror nok jeg ville tatt meg en tur til legen da ja.God bedring[:)]

ORIGINAL: Trista

Ikke tungpustet.
Har ikke vært forkjøla heller. Hosten kom plutselig i helga.

Hvis jeg puster "fort" og ikke med magen, så går det bra lenge. Men hvis jeg tar litt normale eller dype pust, så tar det helt av.

hmm.. ikke vet jeg, men ville ha ringt til legen din jeg (eller legevakt hvis du får mer problemer)  litt greit å sjekke det ut [;)] Lykke til og god bedring :)

Hosten er tørr, men samtidig kjennes det ut som om det er noe "i veien" i pusterøret...

Herregud, det var da litt av en forklaring [;)]

Får ta et legebesøk i morra, om det  ikke er bedre...

Takk for svar [:)]

Back
Topp