Råd mot hoste hos lille?

Snickers

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Vi har ei lita frøken som hoster til hun kaster opp, vi... Er det noen som har noen råd? Tenker å gå på apoteket i morgen og høre om det finnes noe hun kan ta, men det meste er vel for eldre barn? Utrollig slitsomt, altså .Verst for henne, men ikke så helt greit for mor og far heller:( Blir da så dårlige netter av slikt!

Gått gjennom mange sånne runder med ungene her :( ikke noe hostesaft som har god virkning hvertfall.. ikke før dem har fylt 2 år (denne gangen å:P ).. men har hørt at kamillete kan lindre litt! Men aldri prøvd det selv.

Her i huset har vi babyhaler/kammer og ventoline etter storebror. Jeg gir alltid paracet og ventoline like før leggetid + en ny dose når jeg legger meg når han er skikkelig forkjølet og hostete. Da sover han godt og hoster mye mindre. Paracet hjelper mot hoste ettersom endel av hosten kommer fra irritasjon av luftveiene, og paracet lindrer dette noe.

Her i huset har vi babyhaler/kammer og ventoline etter storebror. Jeg gir alltid paracet og ventoline like før leggetid + en ny dose når jeg legger meg når han er skikkelig forkjølet og hostete. Da sover han godt og hoster mye mindre. Paracet hjelper mot hoste ettersom endel av hosten kommer fra irritasjon av luftveiene, og paracet lindrer dette noe.

Har han astma da eller? I og med at du gir ventoline?

Er det hoste hele dagen? El bare natta? Og hvordan er oppkastet? Disse hosteperiodene... det bare noen få ganger innimellom el ofte?

Her hosta eldstemann masse... spessielt på natta... ofte til han kasta opp... men da kom det gjerne masse el bare tykt slim. Viste seg at han hadde infeksjonsutløst astma. Når han fikk medisiner ble det mye bedre.
Han er sjelden påvirka no særlig av astma... kun de gangene han blir syk/forkjøla... Da blir han veldig tett.

Man kan droppe kumelk og produkter med masse melk i... for melk er slimdannene. På natta kan man heve hode enden av senga for man tetner ofte til når man legger seg flatt. Slimet renner jo ned og blir liggende å irritere i hals og svelg.
Har egentlig ikke så mange råd

J+H=♡29.mai04 - ♡30.09.04 - ♡24.10.05 -
- Tordentroillet☆des'07 - Ulvesessa☆aug'10-
- Munin, ørlille englebror☆ventet 15.okt'13,kom som himmelskatt 24.april og satte dype spor-
- give me babydust ☆ drømmer og håper forsiktig om ☆♡lillePilten♡min♡☆ -

Back
Topp