Råd mot halsbrann?

Det som funker for meg er: å ikke drikke mye av gangen, ikke spise frukt eller drikke mye siste timen før sengetid, ta 1 magnesiumtablett før sengetid, doble hodeputer, spise små porsjoner (dette er vanskelig, er jo like sulten, men magen har mindre plass).. Men må påpeke at mine plager ikke var veldig voldsomme, er helst om kvelden og på natten det er verst. Har kjøpt Gaviscon, som mange har god hjelp av, men har ikke brukt det enda. Håper dette hjelper!

Ser at de råder mot å drikke melk, men er det noe som funker her så er det et glass H-melk :-) ellers unngå kaffe og mye brød ig andre kornprodukter :-)

Det som funka for meg var å blande 1 teskje natron i 1 glass vann.
Smakte veldig salt, så tok 1 slurk av natron vannet for så å ta 1 slurk av et glass med saft.
Tok kanskje 6 slurker og halsbrannen forsvant med en gang..
Natron er visst syre nøytraliserende.
Har aldri hatt halsbrann før, og fikk det selvfølgelig skikkelig på en søndag hvor skapa var tomme for alt hva andre tipsa om.
Jeg hadde kun natron, og det funka helt supert:)
Noen dager etterpå testa jeg sånne tygge pastiller fra apoteket, og det funka ikke, så da gikk jeg over til natron vann igjen.

Ikke spise store måltider eller noe med mye syre i. Samme gjelder drikke. Jeg reagerer også på melk, så kan være en fordel og være forsiktig med det det. Ellers har jeg ikke mye fornuftige råd, jeg er vant til å ha det sånn pga dårlig muskel i spiserøret fra før av, så bruker medisin :p

Spiser en yougurt før leggetid for å få sove, men har også vært på apoteket fordi det hjelper sjelden lenger + våkner med halsbrann nå.. Syns tablettene fra apoteket var veldig effektive!

Tygg tyggis! Har også Reduflux porsjonsposer som jeg drikker rett før jeg legger meg, men på dagen (når jeg konstant putter noe i munnen) har tyggis fungert bra. Noe med at man produserer mer spytt. Unngår også kaffe og sterk mat. De gangene jeg spiser sterkt får jeg ofte en verre periode

Jeg blir bare verre av melk, så vær obs på at det ikke funker på alle. Jeg bruker gaviscon fra apoteket når det blir for ille, det er veldig effektivt på meg hvertfall :)

Sniker fra oktober!

Bruker Gaviscon, spiser love hearts, ligger med hodet høyt om natten, spiser mindre porsjoner mat og unngår sterk mat og tomat.

Her kommer halsbrann på natta uansett og da har jeg novaluzid tyggetabletter. :) de funker veldig bra. Hender jeg får halsbrann på dagen hvis jeg beveger meg mye rett etter ett måltid. Så prøver og begrense bøying å tøying da. :)

Back
Topp