Råd fra flergangsfødende

FMQ

Betatt av forumet
Noen flergangsfødende som har noen råd og tips til hva man bør være forberedt på ved andre fødsel? Har lest litt i ulike bøker og her på babyverden, og det som går igjen er at andre fødsel ofte blir mer intens enn første.
Noen som synes det var værre andre gang enn første gang?
Alle fødsler er jo ulike, men kanskje er det noe som går igjen?
Selv håper jeg at jeg får en like god opplevelse som sist. Men jeg er forbredt på det meste og håper på det beste :)

Så gleder jeg meg til vi kan begynne å legge inn fødselshistorier! Kanskje litt tidlig for det enda da, men liker fødselshistorier.

Har bare født 1 gang, men jeg tror ikke du kan belage deg på så mange råd fra andre når du selv har født. Alle fødsler er ulike, også dine. Så det beste rådet er bare å ta det som det kommer, men de fleste sier jo at fødsel nr. 2 er raskere enn nr. 1, så kanskje ikke vente alt for lenge hjemme før man kjører avgårde til sykehuset?

min bror har 2 barn og den yngste kom mye fortere enn den første!
Da vannet hennes gikk, fikk de moren til å komme og passe jenta og så kjørte de til sykehuset (1,5 time å kjøre) og en times tid etter at de kom fram, kom gutten!

Så jeg er også forberedt på å reise inn til sykehuset ganske fort denne gangen og ikke sitte å drøye i noen timer sånn som sist ;p

Gikk mye fortere med nr to. Fra første rie til hun var født gikk det nesten 3 timer. Men den første timen med rier var ikke noe å si på. Kjente de nesten ikke. Etterhvert kom de i ett. Før den ene var ferdig kom neste rie. Så hadde ikke pauser i mellom. Men allikevel syns jeg ikke det var så gale. Det verste med hele fødselen var vel at hun lå å presset litt på blæren så det kjentes ut som jeg måtte tisse heletiden. Var det jeg syns var det verste med den fødselen. Så er spent på nr tre. Jordmor har sagt at jeg ihvertfall kan halvere tiden fra nr 2.. så det vil si at jeg er stygt redd for at vi ikke rekker frem i tide. I og med at jeg ikke kjenner riene så veldig godt. Før de er godt over 100 i styrke på den riemåleren. Sist så lå de på 86 -90 i styrke og de kjente jeg ikke. Så blir spennende dette

Back
Topp