Vi fikk en vakker datter for fem dager siden og hun er bare helt herlig [emoji7] meen nå begynner besøkene å ramle inn og tror samtlige har kommentert at jeg "ikke må bære henne for mye så hun ikke blir for godt vant", "må finne søvnen selv og ligge alene", "ikke amme for hyppig". Kjenner at jeg ikke er klar for disse kommentarene og tar meg skikkelig nær av det. Jenta har trossalt vært i magen i 9 mnd og er vant til å bli bært og vært nær. Føler ikke det er naturlig å legge henne vekk, stue henne bort i et babynest eller vugge mesteparten av døgnet. Jeg holder henne når jeg føler enten hun eller meg selv trenger det og ser ikke noe galt i det. Ligger selvfølgelig litt i babynest også og har ikke klaget, men føler nå dette er noe jeg skal kunne bestemme selv hvordan jeg fordeler. Hun sover store deler av dagen, men unntak av mat, bleie og noen få korte våkne øyeblikk [emoji4] er noe urolig fra kl. 21.30-24.00 ca og spiser da hyppigere, men til gjengjeld sover hun hele natten og blir vekt kl. 05 for mat. Om natten veksler vi på samsoving og soving alene alt ettersom. Bruker bæretuben fra sykehuset om jeg føler hun trenger hud-hud kontakt, uansett om det er dag eller natt. Beklager for langt innlegg, men føler for å få ut frustrasjon. Flere som får slike kommentarer?