Råd for stivt bekken?

Nomade

Betatt av forumet
Au! Er vanligvis ikke særlig plaget med bekkenplager, men etter et par timer ståing og gåing idag kjenner jeg at jeg er skikkelig stiv og vond i bekkenet! Og lenge igjen av dagen.. Nå har jeg et par timers sengeleie med pute mellom beina og varmepute, men føler egentlig ikke det har blitt noe bedre. Noen med noen gode råd og tips? Paracet, vil det hjelpe?

varmt bad/dusj?

jg fikk noen hjemmeøvelser av fysio, har bekkenløsning med bekkenlåsning på begge sider...

1:
sittende på spise stol eks. rett i ryggen, sitt å rull med hoftene frem og tilbake (ser nesten ut som om du rir/gnikker på stolen :/ ) Det hjelper ganske bra, fikk tips om å gjøre det så ofte som mulig, særlig etter å ha sitti/liggi i ro litt lengre perioder.

2: stå å løft hofta opp/ løft foten så du står på tå, annen hvert bein. (blir som en rullende øvelse)

3: Samme som over, bare sittende: sitt på en spisestol eks og løft ene hofta opp, men vær rett i ryggen (ikke bøy deg til motsatt side som du løfter) anna hver gang.

Hjalp veldig på meg

Hadde jeg hatt badekar, hadde jeg bodd i det for tiden tror jeg!Dusjing er desverre ikke like behagelig, blir tungt å stå rett opp og ned. Prøvde å sette meg ned forrige gang jeg dusja, men det fungerte ikke særlig bra det heller;-)

Takk for de øvelsene, skal prøve meg på de! :) Merket da jeg var ute nå i ettermiddag at det hjalp faktisk veldig dersom jeg bare skifta vekten litt mellom høyre og venstre bein, istedet for å stå jevnt på begge. 

Blir deilig å få kroppen min alene igjen, merkes at det kun er en uke igjen til termin! Men takk igjen for tips! Fint når man kan høre med andre om råd og erfaringer;-)

Punkt NR en nevnt over er en veldig fin øvelse:)) hvis du har en treningsball er det kjempebra å sitte på denne låg gjøre øvelsen..

Back
Topp