Råd ang utdanning (igjen)

Ctina

Elsker forumet
Jeg tror jeg vil gå noe innen resepsjonist/reiseliv, men nå går jeg andre året på vgs frisør, hehe.

Så burde begynne på første året igjen, da har jeg to år og to år lærling, eller burde jeg ta påbygging også ta noe høgskole greier? Det som er dumt er at jeg vet ikke om jeg orker noe høgskole de nærmeste åra enda. Og en annen ting er at det er utrolig kjedelig å begynne helt på nytt igjen nå på vgs og da[:'(]

det er bedre å endre kurs nå dersom du vet at det er det du vil, enn å gå enda lengere på noe du ikke vet du vil jobbe med. Det er iallefall min mening. Det er bedre å snu i tide enn å "kaste" bort flere år på noe du ikke vil jobbe med.

Om du skal ta vgs eller høgskole avhenger hvor skolelysten du er og hva du ønsker å jobbe med. Skal du jobbe i resepsjon holder det vel med vgs, men ønsker du å jobbe mer administrativt er vel høgskole et godt valg.

Lykke til iallefall.

ORIGINAL: LinnHege

jeg gikk reiseliv på folkeuniversitete.. det er nesten umulig å få jobb[:@]

har jeg også hørt, at det er veldig vanskelig å få jobb og at det ikke gir store fordeler å ha høyere utdanning.

Ja, det er kjempe vanskelig! Jeg vurderer å gå andre året omigjen å ta interiørlinja neste år! Å satse på en stilling innen kjøkkenforretninger osv..

Back
Topp