Råd ang ammeslutt?

Marati

Glad i forumet
Om to uker skal jeg reise til Bodø på kurs i fire uker.

Jeg ammer enda Olivia (10 mnd), men nå må vi altså slutte med det[:(]

Problemet er at hun ikke vil ha noen annen drikke enn pupp. Nekter rett og slett, blir helt hysterisk...
Jeg vet at hun KAN drikke av flaske/tutekopp og vanlig kopp, så det er ikke der problemet ligger.
Synes det er litt grusomt å la henne tørste til hun MÅ drikke melk av kopp el flaske, men ser snart ikke noen annen utvei.

Noen som har noen gode råd?

tja.. hadde samme problemet her.. dro til legen og fikk en "kur" på
14 dager så melka skulle forsvinne. da var det bare å ha et helvette ett
par dager med lillemann.. men gikk fort over [:)]

ORIGINAL: lille umulius

tja.. hadde samme problemet her.. dro til legen og fikk en "kur" på
14 dager så melka skulle forsvinne. da var det bare å ha et helvette ett
par dager med lillemann.. men gikk fort over [:)]

Fortsatte du å amme til det ikke var mer melk?

nei men jeg trappa ned sånn at han bare fikk om morgenen. så litt etter begynte jeg
på pilla. og da var det bare noen dager med et helvette og mye hyling om morgenen.
passa på å ta på meg klær fort om morgenen så han ikke skulle "hive" seg over meg[8D][:D]

Dytter[:)]

[:)]

Jeg bare kuttet tvert 2 uker før han ble 1 år. Jeg begynte på medisiner, så jeg hadde ikke noe valg... Men det gikk mye bedre enn forventet. Jeg har aldri fått Kristoffer til å drikke av flaske heller.
Men siden han er 1 år, kan jeg gi han vanlig melk, og det er jo en fordel. Uansett så ønsker jeg deg lykke til.

Da lillemor var akkurat året, reiste hun og pappaen på ferie sørover for noen dager. Jeg måtte være hjemme å jobbe. Det ble mye styr med oppbevaring av pumpet melk, derfor gav pappaen mme. Jeg fikk store problemer med spreng, og måtte derfor leie elektrisk brystpumpe for å ta unna det verste.

Når du sier at du ammer henne såpass, er jeg ganske så sikker på at du vil få spreng. Det bør du unngå bl.a. pga. brystbetennelse. Det kombinert med kurs høres ikke særlig ut. Jeg ville ha pumpet endel før jeg dro, samt gitt mme. Barnet drikker når det er tørst nok, selv om det høres ganske brutalt ut[&:] Jeg har ikke prøvd denne "kuren" som skal få slutt på produksjonen selv, men hørt mye om bivirkninger knyttet til det. Har hørt andre fraråde det, men vil jo ikke si noe sikkert. Jeg ville tatt med meg pumpe på kurs, det er sikkert og visst..

Dette er altså hva JEG ville gjort[:)] Etter min mening er hun jo ikke året enda, og har behov for morsmelk enda.

Back
Topp