råd angående utdanning??

borga001

Elsker forumet
Har vært hos yrkesrådgiver idag, og har litt problemer med å bestemme meg for hva slags utdanning jeg vil ha. Er veldig interessert i interiør, men samtidig så er jeg også nysgjerrig på helsefagarbeider (hjelpepleier)
Begynte i fjor høst med voksenopplæring helsefagarbeider, men det gikk ikke så bra pga personlige problemer akkurat da. Vet det er stor mulighet for jobb som helsefagarbeider, og at det er en smalere vei for å finne meg en jobb som f.eks dekoratør eller interiørkonsulent i området jeg bor i ihvertfall. Hva vil dere så råde meg til å gjøre?? Er litt i villrede akkurat nå....

ORIGINAL: Bdancer

oi det er jo to vidt forskjellige jobber da. tror jeg ville utdannet meg innen interiør og så tatt vakter som ufaglært innen helse om jobbtilbudene var dårlige i perioder.
hjelpepleier innebærer mye jobb for lite penger, så da bør man like jobben sin godt og ikke bli lei...

Akkurat det samme tenkte jeg, men er så redd jeg velger feil i tilfelle det ikke finnes jobb for meg. Har ei lita jente å tenke på også. Skal jeg bli interiørkonsulent eller dekoratør, så ser jeg for meg at jeg må flytte på meg. Det finnes jo sikkert jobb for meg innen det yrket, men er redd det ikke gir meg noen jobber i nærheten av der jeg bor, så føler helsefagarbeider er et tryggere yrke med tanke på å forsørge dattra mi. Er litt rådløs angående hva jeg skal gjøre.. Er jo mest interessert i interiør såklart, men i trøndelag, så er jeg redd det ikke dukker opp like mange jobbtilbud som det gjør i forhold til helsefagarbeider.. Det dukker jo sikkert opp tilbud, men kanskje ikke så ofte. Hmmm... vet ikke hva jeg skal gjøre altså [:o]

Back
Topp