Rå middagspølse

Longgone

Forelsket i forumet
Jeg lagde middag isted og spiste litt av middagspølsen før jeg hev den oppi gryten, tenkte ikke over dette før etterpå at det kanskje ikke var så veldig smart.... Er det noen av dere som vet om dette er farlig??

Det går helt fint. Bare ikke gkør det igjen. Det er mikroskopisk skjangs på at bebien er smittet.
Men selvsagt, om du er fryktelig engstelig så kan du ta en tlf til legen eller joedmor. Det er værken bra for barnet eller deg om du stresser.

-sniker'n fra mai13"

Aldri hørt at vanlige middagspølser kan være farlig, jeg..? Blir det akkurat det samme som med kjøttpålegg som er vakuumpakket det da?

Middagspølser er vell gjerne varmrøkt, så de utgjør nok ikke noen stor fare smittemessig, men det kan nok være lurt å ikke gjøre det så ofte. "Enn om"-tanken er det vell best å unngå ... :/

Middagspølser er vell gjerne varmrøkt, så de utgjør nok ikke noen stor fare smittemessig, men det kan nok være lurt å ikke gjøre det så ofte. "Enn om"-tanken er det vell best å unngå ... :/
Var bare et engangstilfelle, er så vandt til å ta en bit når jeg skjærer opp - det er jo såå godt. Tenkte rett og slett ikke over at det var rått kjøtt og at jeg var gravid før det var gjort! Satser på at det gikk fint :-)

Hehe... Jeg er har gjort det samme selv, uten å tenke meg om, men tror ikke det er farlig da. Men like greit å prøve unngå det :)

Fort gjort det der, tror ikke du har noe å bekymre deg for. Som de over sier så er det jo ikke rått kjøtt :)

Back
Topp