RØDT LAG - Skravletråd



Ozonia skrev:


Klumpen*sin*mamma skrev:
Høsten 2011 valgte jeg å endre livsstil, ikke bare slanke meg. Har til nå siden i høst gått ned ca 30 kg og er 16-17 kg unna mitt endelige mål på 65kg. Er på god vei men kiloene blir ikke akkurat lettere å få av jo lengre ned jeg kommer!
 


Gleder meg til å bli kjent med alle, vi virker som et veldig bra lag allerede!


Damn, 30 kg siden i høst!!! Det er jo utrolig!

Hva har du gjort? Hvordan har du endret livsstil?
ja, kg henger mer og mer igjen dess lavere ned man kommer! Det går tregt her. Føler til tider man får lite igjen for treningen. Formen kommer seg da om ikke anna ;)


Tusen takk! Har lært meg å spise jevnt i løpet av dagen og at mat ikke er svaret på alle følelser, hehe. Og selvfølgelig begynt å trene jevnlig.

Ja det er sant at formen kommer seg men det er forbaska at kiloene skal sitte så godt! hehe
 


supernint skrev:

Er du mye opp siden fredag da? Kan jo gå å enten gå i null eller en bitteliten nedgang hvis du er superflink med kosthold og trening. Men hvis ikke skal vi andre prøve så godt vi kan.



Jeg var 1kg over i forigårs :S Men i dag tidlig bare 0,2 over! Så dette kan gå bra likevel :)
 


©Smartass skrev:


supernint skrev:

Er du mye opp siden fredag da? Kan jo gå å enten gå i null eller en bitteliten nedgang hvis du er superflink med kosthold og trening. Men hvis ikke skal vi andre prøve så godt vi kan.



Jeg var 1kg over i forigårs :S Men i dag tidlig bare 0,2 over! Så dette kan gå bra likevel :)


Da blir det nok ikke så verst skal du se:) 
Har du gått over til å telle kcal nå da eller?

Jeg teller ikke slik akkurat. Men fra sist, så vet jeg jo ca hva ting ligger på i kcal, og det jeg er usikker på sjekker jeg. Men stort sett prøver jeg å bare spise mindre, sunnere, oftere samt kuttet godis. Men jeg kommer til å ha fredagskvelden der det er lov å kose seg litt ekstra:)
 
Ja, jeg teller ikke nøyaktig heller. Jeg har telt nok i mitt liv til å kunne ta overslag :P
Så tar jeg vel en nitelling i ny og ne, for å være sikker :)
 

Ja jeg har stor tro på at dette er en måte man kan leve med uten å føle at man går på diet. Fungerte helt topp for meg etter forrige fødsel, så håper det gjør det denne gangen også.

Jeg var ca 70 kilo før første graviditet, så veien ned dit har jeg stor tro på at skal gå greit, er heller etter det at det blir skikkelig tøft. Men sånn er det vel siden de kiloene er overvekt jeg har slitt med i over 10 år, så er vel vanskeligere å bli kvitt regner jeg med. Men SKAL greie det, lei av å ha denne følelsen hver eneste morgen jeg står opp å ser meg i speilet. 

Her merker jeg det er bedre når jeg ikke har noe godis liggende. For er det som har vært min svakhet tidligere. Har jeg hatt noe i skapet, så har jeg spist selv om det ikke har vært helg. Men dette er det nå slutt på, nå er det kun lov med noe på fredagskvelden samt evt spesielle anledninger( 17 mai, bursdag, konfirmasjon) Men Må selvfølgelig begrense inntaket også på slike dager!

Bare to dager igjen til veiedag nå jenter, hvordan tror dere at dere ligger ann? 
Jeg er ikke hjemme, så får ikke sniktveid meg... men HÅPER på minus 1- 1 1/2 kg siden dette er første uka. Det vil ihvertfall gi en god start i forhold til videre motivasjon også:) Vet det er store tall, men lov å håpe:)
 


©Smartass skrev:


supernint skrev:

Er du mye opp siden fredag da? Kan jo gå å enten gå i null eller en bitteliten nedgang hvis du er superflink med kosthold og trening. Men hvis ikke skal vi andre prøve så godt vi kan.



Jeg var 1kg over i forigårs :S Men i dag tidlig bare 0,2 over! Så dette kan gå bra likevel :)


Du tar deg godt inn til freddan :D Det er good :D


 


supernint skrev:

Ja jeg har stor tro på at dette er en måte man kan leve med uten å føle at man går på diet. Fungerte helt topp for meg etter forrige fødsel, så håper det gjør det denne gangen også.

Jeg var ca 70 kilo før første graviditet, så veien ned dit har jeg stor tro på at skal gå greit, er heller etter det at det blir skikkelig tøft. Men sånn er det vel siden de kiloene er overvekt jeg har slitt med i over 10 år, så er vel vanskeligere å bli kvitt regner jeg med. Men SKAL greie det, lei av å ha denne følelsen hver eneste morgen jeg står opp å ser meg i speilet. 

Her merker jeg det er bedre når jeg ikke har noe godis liggende. For er det som har vært min svakhet tidligere. Har jeg hatt noe i skapet, så har jeg spist selv om det ikke har vært helg. Men dette er det nå slutt på, nå er det kun lov med noe på fredagskvelden samt evt spesielle anledninger( 17 mai, bursdag, konfirmasjon) Men Må selvfølgelig begrense inntaket også på slike dager!

Bare to dager igjen til veiedag nå jenter, hvordan tror dere at dere ligger ann? 
Jeg er ikke hjemme, så får ikke sniktveid meg... men HÅPER på minus 1- 1 1/2 kg siden dette er første uka. Det vil ihvertfall gi en god start i forhold til videre motivasjon også:) Vet det er store tall, men lov å håpe:)


Jeg teller ennå kalorier, men det er fordi jeg vet jeg undervuderer tallene. Men jeg lever ikke på noe diett, det er porsjonene som blir mindre og treningen mer ;)

Satser på at du tar 1,5 kg denne uken ;) Alltid motiverende med en kjempestart :)


Startvekten min var 62,4 (eller var det 62,2), uansett.. I går viste vekta 61,7 og i dag 61,6 :) Tenkte å ta litt extra trening i kveld siden jeg bare trener hver annen dag.
 

Det lover jo veldig bra for morgendagens veiing da Ozonia:)
Spent jeg også.... søtsuget er på plass i kveld også, men får vente til freddan;)
 
Lykke til på veiing imorra jenter!! Er veldig spent selv :-)
 
jeg har faktisk gått ned 1kg!!:D Har ikke veid meg uten klær før i dag da, og det har jo litt å si. Bare buksa mi veide visst 0,5kg :P Men åh, det var herlig!:) Skal oppdatere i veietråden, men hvordan var det man regna ut % igjen...?:-/
 
neei...jeg glemte gå på vekta idag! søren og!
igår var jeg på 63tallet(en nedgang på nesten 1 kg)...men siden jeg var så idiot å glemte veie kan det jo hende det blir oppgang...Har jo spist frokost og drukket ei flaske vann+en kopp kaffe allerede,,,ææææ!!!
 


MaiSeptAugSkatt skrev:
neei...jeg glemte gå på vekta idag! søren og!
igår var jeg på 63tallet(en nedgang på nesten 1 kg)...men siden jeg var så idiot å glemte veie kan det jo hende det blir oppgang...Har jo spist frokost og drukket ei flaske vann+en kopp kaffe allerede,,,ææææ!!!


Huff da!! Krysser fingrene allikevel. Hvis du veide deg i går, så kan du jo sikkert legge inn den da. Mulig den blir mer riktig enn den du får i dag!
Her får jeg heller ikke veid meg før i ettermiddag. Ble til at jeg ble borte en natt lenger enn planlagt, og her er det ingen vekt. Men skal få veid meg og oppdatert når jeg kommer hjem i ettermiddag::)

Kjemepbrajobbet både til @Smartass og mariusmor!
Heia rødt lag!!!!!!
 
irritert over megselv altså...hehe...at jeg kunne glemme veiedagen da! har jo hele uka fulgt litt med på vekta nettopp for å få et fint tall idag...og da jeg sjekka igår så det veldig bra ut...
Forsov meg idag, så det var veeldig hektisk på mårran idag...dum unnskyldning men..
Blir vel feil å legge inn torsdagsvekta..blir vel ikke helt rettferdig det eller?
Har ikke sjekka vekta enda, venter til jeg må på do, hehe!!
Veldig surt om det blir oppgang og jeg ryker første uka pga det...men i såfall er det jo bare min feil!
Jeg har hvertfall vært flink med både kosthold og trening hele uka...Siden mandag har jeg trent nesten 6 timer =)

smartass og mariusmor: gratulerer så masse med flotte resultater!! flinkinger!!!
 


MaiSeptAugSkatt skrev:
irritert over megselv altså...hehe...at jeg kunne glemme veiedagen da! har jo hele uka fulgt litt med på vekta nettopp for å få et fint tall idag...og da jeg sjekka igår så det veldig bra ut...
Forsov meg idag, så det var veeldig hektisk på mårran idag...dum unnskyldning men..
Blir vel feil å legge inn torsdagsvekta..blir vel ikke helt rettferdig det eller?
Har ikke sjekka vekta enda, venter til jeg må på do, hehe!!
Veldig surt om det blir oppgang og jeg ryker første uka pga det...men i såfall er det jo bare min feil!
Jeg har hvertfall vært flink med både kosthold og trening hele uka...Siden mandag har jeg trent nesten 6 timer =)

smartass og mariusmor: gratulerer så masse med flotte resultater!! flinkinger!!!


Vet ikke hvordan reglene er jeg. Men vil ikke tro det skal ha noen betydning, er jo egentlig en ulempe da siden du mister en dag med vektnedgang.
Men spør mariusmor, hun som er sjef:)
Selv må jeg legge inn det vekten viser senere i dag. Men så har jeg ikke veid meg siden forrige helg hellersiden jeg er bortreis. Så er veldig spent:)
 
Jeg synes fint du kan legge inn gårsdagens vekt. Enig i at den er mer rett enn dagens etter frokost.
Jeg har vært i Tromsø i 3 dager på kurs med festligheter om kvelden. Synes jeg har vært kjempeflink med å ikke spise snop og ikke spise så mye ellers. Gikk på vekten i går ettermiddag og så jeg hadde gått opp hele 2kg siden jeg dro. Var kjempedeppa i hele går kveld. I dag tidlig viste det seg at jeg hadde gått ned 1,1 kg på en uke. Ble så utrolig lettet!!!! (Var bare mye vann for jeg tisset så mye i hele går kveld og i natt)
 


©Smartass skrev:
jeg har faktisk gått ned 1kg!!:D Har ikke veid meg uten klær før i dag da, og det har jo litt å si. Bare buksa mi veide visst 0,5kg :P Men åh, det var herlig!:) Skal oppdatere i veietråden, men hvordan var det man regna ut % igjen...?:-/


Er jo utrolig bra!!!! 
Sånn regner du ut % : Ukens vektnedgang / forrige ukes vekt x 100
 

Jepp, vet at jeg skriver og skriver...;)

Men er det mulig at du Ozonia kunne oppdatert toppinnlegget i denne tråden ved det samma som i vekttråden?
Synes det er litt lettere å følge med å kommentere vektnedganger hvis man kan se det inne på denne siden også. Så slipper man ut og inn av tråder liksom.....

Mener ikke at vi skal kutte veietråden altså, men bare at du oppdaterer med samme info i startinnlegget begge plasser:)
 
Gratulerer med flotte resultater til dere som har veid! :-D
MaiSeptAugSkatt: Jeg ser ikke noe problem at du bruker den vekten fra igår. Jeg syntes det er helt rettferdig, spesielt når du er så ærlig som du er:)
 
Mitt første tall på vekta er 7 !!!!!
What a feeling! Now i'm dancing for my life!!
 


Klumpen*sin*mamma skrev:
Mitt første tall på vekta er 7 !!!!!
What a feeling! Now i'm dancing for my life!!


Gratulerer med helt utrolig nedgang!!!!!!
 
Back
Topp