RØDT LAG - Skravletråd

Ozonia

Betatt av forumet
VIP
I denne tråden kan i skravle om alt vi måtte ønske :)

Kom gjerne med gode råd, anbefalinger, triks og treningsinspirasjon!


Vinnere
UKE1: RØDT LAG emoticon     KLUMPEN*SIN*MAMMA emoticon

UKE2: GRØNT LAG  emoticon  Skorpion84 emoticon

UKE 3: RØDT LAG  emoticon     Chaba emoticon

UKE 4: RØDT LAG  emoticon   MARIUSMOR emoticon

UKE 5: RØDT LAG  emoticon KARAMEILION emoticon



 

20

april

25

mai

01

jun

08

jun

Semi-

finale

Finale

22 juni

%

nedgang

%

totalt

 

Karameilion

91

85,5

85,6

84,6

 

 

-1,17

-7,03

Supernint

83,5

80,9

80,9

82

 

 

1,36

-1,80

Mariusmor

77,4

73,3

73,3

70,5

 

 

-3,82

-8,91

Ozonia

62,4

60,9

60,5

60,5

 

 

0,00

-3,04

MaiSeptAugSkatt

64,2

65,6

67,2

UTE

#VALUE!

 

Klumpen*sin*mamma

81,6

Trukket seg

 

Smartass

85,5

UTE

 

Totalt:

314,3

300,6

300,3

297,6

0

0

-0,91

-5,31



 
Kjempefint! :)
Håper rødt lag blir et aktivt lag!! Både i slanking, og skravling! :P
mariusmor hadde så fint oppsett i veietråden, så jeg bare kopierte jeg :)

Hva syns de røde jentene ang signatur? Vi må vel ha en? :D
 
Deilig at vi endelig er igang!! Håper vi blir et bra lag med masse motivasjon og ikke minst nedgang!!

Forrige krig gikk det litt skeis for meg, endte med jeg trakk meg..delvis pga det var lite aktivitet i tråden, var nesten ingen som skreiv noe...men også fordi jeg gikk nesten ikke ned ivekt selv om jeg trente kjempemasse og spiste sunnt!! så det var kjempe-demotiverende!!
Men håper det går bedre denne gangen! Har akkurat starta på lavkarbo...kort fortalt. uke 1 gikk jeg ned 2.5 kg..uke 2 var det påske og da tok jeg helt av, hehe..gikk opp4.7kg...etter påska var det påan igjen og jeg gikk uke 3 ned over 2 uke..uke 4 gikk jeg ned 1.5kg...
Så tror jeg velger å fortsette med det en stund til hvertfall=) Håper på fine tall på vekta fremover=)
 
Vi bør så absoslutt på en signatur.

Hvor er de tidligere signaturene hentet fra?

Skravl i vei damer :)

Hva pleier dere vanligvis å spise til frokost og lunsj?
 

Hei hei alle sammen:)

Da er vi endelig i gang med kampen mot kiloene!!
Høyde: 165 cm
Er ved start 83,5 kilo(!!!!!!Hjelpes)
Jente/dame(!) på 29 år, gift og har 2 barn.
Var mye her inne på forumet etter fødsel nr 1( Jente i mai 09), og greide da å gå ned 14,5 kilo takket være mange flotte og motiverende jenter her inne på forumet.
Fikk en liten gutt i mai 11.. og nå starter kampen om å kvitte seg med kiloene.
Var før første graviditet ca 70 kilo, men heller ikke da fornøyd med meg selv.
Skal ihvertfall greie å komme meg ned dit igjen, men drømmen er å komme ned til ca 65 kilo:)

Har satt meg flere delmål,  og selv om jeg ikke kan nå alle i løpet av krigen så ser dere ihvertfall hva jeg håper på:)
1 delmål: 79,9 kilo (Før 17 mai, belønning får kanskje på meg bunaden!!)
2 delmål: 77 kilo (8 juni, skal da på 10 års reunion etter vgs)
3 delmål: 75 kilo ( 29 juni, shoppe sommerklær)
4 delmål: 73 kilo ( 20 juli, starter på ferie)
5 delmål: 71 kilo  ( 1 september)
6 delmål: 69,9 kilo  ( 1 oktober)
7 delmål: 67 kilo (1 november)
Hovedmål: 65 kilo (1 desember)
 
En liten presentasjon er kanskje på sin plass ja :)

Jeg er snart 31 år, alenmor til en jente født i 2010. La på meg 26 kg i svangerskapet.
Gikk sakte ned til 58 kg på ett år og var dermed ned i pre-svangerskapvekten. Men i det siste har det kommer litt for mye tilbake... Og er nå pr BMI kategorisert som 'overvektig' :( Når jeg kommer under 60 kg er jeg 'normalvektig' :-D

Vil gjerne ned til 52 kg, men tar delmål ned til 55 først.
Har ikke vært nede i 52 siden 2004!  Jeg er da bare 156 cm ;)

Supernint: Det ser ut som du har kjempegod plan med realistiske mål :)

Hvor høye er dere andre?

 
Jeg er 35 år og bor i Bergen. La på meg 25 kg i svangerskapet og enda mer etterpå :-) Var ca 93 kg på det tyngste. Startet å slanke meg i august 2011 og har tatt noen pauser underveis hvor jeg har gått litt opp igjen. Målet er å komme ned i 65 kg innen slankekrigen er over. Er 171 cm høy.
 

Fornøyd med dagens trening! Starta dagen med å fullføre dag 11 på 30 day shred..så tok jeg en tur på tredemølla i 65 minutter!!
Og nå ikveld tok jeg ei økt med six week six pack!
Blir godt å legge seg nå ja;)

 
Lite skravling her inne!!!
Hvordan gikk helga hos dere?
Her har den gått med til skriving av bacheloroppgave( skal levere kl 15.00 i dag)
Var å spise gullbryllupsmiddag hos svigers på lørdag. Var koldtbord. Så prøve å spise fornuftig. (spekeskinke, eggrøre, kokt poter, salat og baguett) Ser sikkert ikke så sunt ut.. men holdt meg unna potetsalat, karbonader, fenalår, gryterett da ;)

Noen som har middagstips til i dag.. greier ikke tenke så lenge jeg sitter med oppgaven!

 
Skravler gjerne jeg :)

Helga har har gått bra. Glemte å handle inn godteri, så ingen utskeielser i helga. Men har utrolig lyst på noe sjokolade!!! :-p

Deilig for deg at oppgaven snart er levert Supernint! :D

I dag skal vi ha http://www.godfisk.no/Oppskrifter/Norge/Fiskegrateng til middag :)
Tror den er veldig grei å lage, tar potet og gulrøtter til :) Gleder meg allerde!

Prøver å få mer fisk inn i hverdagsskosten vår :)
 
Jeg er 28år, har 3 barn(1år,3år og eldste er snart 5år)
Bor på vestlandet med min kjære..
Har slanka meg så lenge jeg kan huske...Det meste jeg har veid er 90-95kg...Klarte å komme meg ned til 55kg...og var fornøyd da...så målet er å komme ned dit igjen...
Har noen svangerskap bak meg...og det førte jo til at jeg gikk opp ivekt igjen...
Veier 64 nå...Så håper å klare å komme under 60kg iløpet av slankekrigen=)
 
Jeg er her asså! Jeg bare gjemmer meg fordi jeg spiste stratos på fredag.
 


©Smartass skrev:
Jeg er her asså! Jeg bare gjemmer meg fordi jeg spiste stratos på fredag.


Haha!!!
Men er jo super at det er veiedag på fredager da. For da kan man kose seg med litt ekstra på fredagskvelden uten at det går for mye utover vekta:)
Gleder meg til fredagen allerede;)

Har skikkelig søtsug nå jeg.. så må ut å kjøpe meg blomkål eller nor, bare for å ha noe å tygge på:)
 
Veeldig deilig sånn sett at det er veiedag på fredag!
Så godt for motivasjonen og endelig være igang med slankekrigen igjen. :)
 
Hei litt om meg. Jeg er en jente/dame som har slitt med selvfølelsen og overvekt de siste 5 årene. Jeg har en gutt som blir tre år i år og allerede før jeg ble gravid med han veide jeg 90kg. La på meg mye i svangerskapet, har gått litt opp og ned siden da.Høsten 2011 valgte jeg å endre livsstil, ikke bare slanke meg. Har til nå siden i høst gått ned ca 30 kg og er 16-17 kg unna mitt endelige mål på 65kg. Er på god vei men kiloene blir ikke akkurat lettere å få av jo lengre ned jeg kommer!
 

Prøver å kombinere slankingen med jobb, studier, og mammarollen så godt jeg kan, som så mange andre. :-)
Gleder meg til å bli kjent med alle, vi virker som et veldig bra lag allerede!
 


Klumpen*sin*mamma skrev:
Høsten 2011 valgte jeg å endre livsstil, ikke bare slanke meg. Har til nå siden i høst gått ned ca 30 kg og er 16-17 kg unna mitt endelige mål på 65kg. Er på god vei men kiloene blir ikke akkurat lettere å få av jo lengre ned jeg kommer!
 


Gleder meg til å bli kjent med alle, vi virker som et veldig bra lag allerede!


Damn, 30 kg siden i høst!!! Det er jo utrolig!

Hva har du gjort? Hvordan har du endret livsstil?
ja, kg henger mer og mer igjen dess lavere ned man kommer! Det går tregt her. Føler til tider man får lite igjen for treningen. Formen kommer seg da om ikke anna ;)

 

Greide å holde meg unna godis i går, ble til at jeg løp ut å kjøpte meg blomkål når søtsuget var som verst! Var vel mer det at jeg måtte ha noe å putte i munnen!

Nå sitter jeg med frokosten samtidig som jeg tar den vanlige "nettsurfingen" ;)
Tester ut fiberrik knekkebrødene med solsikke (kun 37 kcal pr stk), og de var faktisk veldig gode:) Ellers er det den faste koppen med te, samt skeier ut med en glass juice;)

Ellers blir det ovnsbakt laks, poteter, agurk og mager kesam til middag! Gleder meg allerede;)

Må bare være flink frem til fredag slik at jeg får et godt resultat. Vet av erfaring at en god første uke er utrolig viktig for at jeg virkelig skal få den motivasjonen som trengs for å greie dette!

Ønsker alle en flott dag! Husk, bare 3 dager til veiing nå;)
 
okei okei okei.. jeg spiste jo sjokolade på fredag, som gjorde at jeg gikk ut av ketose, og all vannvekta som jeg hadde droppa kom jo såklart rett på.
Men enda i dag, tirsdag, så ligger jeg enda over vekten jeg hadde på fredag xD
Og tenk at selv med den sjokoladen så har jeg ligget i kraftig underskudd på kalorier, i tillegg til nullkarboen. Kjiiiipt.
Så... jeg holder aldri ut til 17.mai :P Sier greit, lavkalori ftw.
Det skumle da er at jeg ikke kommer til å gå ned noe ved neste veiing, evt bittelitt opp..? :o
Men det er jo bare denne første veiingen, fordi jeg kommer ut av ketosen.
Så da må dere gå ned litt for meg og jenter, hvis ikke ryker jeg i første runde!!! xD
Sjans å ta, men den hadde jo kommet senere (etter 17.mai) uansett.... blæ -.-
 


©Smartass skrev:
okei okei okei.. jeg spiste jo sjokolade på fredag, som gjorde at jeg gikk ut av ketose, og all vannvekta som jeg hadde droppa kom jo såklart rett på.
Men enda i dag, tirsdag, så ligger jeg enda over vekten jeg hadde på fredag xD
Og tenk at selv med den sjokoladen så har jeg ligget i kraftig underskudd på kalorier, i tillegg til nullkarboen. Kjiiiipt.
Så... jeg holder aldri ut til 17.mai :P Sier greit, lavkalori ftw.
Det skumle da er at jeg ikke kommer til å gå ned noe ved neste veiing, evt bittelitt opp..? :o
Men det er jo bare denne første veiingen, fordi jeg kommer ut av ketosen.
Så da må dere gå ned litt for meg og jenter, hvis ikke ryker jeg i første runde!!! xD
Sjans å ta, men den hadde jo kommet senere (etter 17.mai) uansett.... blæ -.-
Er du mye opp siden fredag da? Kan jo gå å enten gå i null eller en bitteliten nedgang hvis du er superflink med kosthold og trening. Men hvis ikke skal vi andre prøve så godt vi kan.

Jeg er på skole( ukessamlinger) denne uka, så får ikke tjuvveid meg heller..hehe. Men må si jeg er spent på vekta kommer til å vise fredagsmorgenen ja. Men MÅ jo fortsette å være flink resten av uka. Kroppen min skriker etter potetgull, lakris og annen godis! Prøver å hysje på den så godt jeg kan:)

Nei, nå skal jeg lage meg ovnsbakt laks...nam nam:)
 


©Smartass skrev:
okei okei okei.. jeg spiste jo sjokolade på fredag, som gjorde at jeg gikk ut av ketose, og all vannvekta som jeg hadde droppa kom jo såklart rett på.
Men enda i dag, tirsdag, så ligger jeg enda over vekten jeg hadde på fredag xD
Og tenk at selv med den sjokoladen så har jeg ligget i kraftig underskudd på kalorier, i tillegg til nullkarboen. Kjiiiipt.
Så... jeg holder aldri ut til 17.mai :P Sier greit, lavkalori ftw.
Det skumle da er at jeg ikke kommer til å gå ned noe ved neste veiing, evt bittelitt opp..? :o
Men det er jo bare denne første veiingen, fordi jeg kommer ut av ketosen.
Så da må dere gå ned litt for meg og jenter, hvis ikke ryker jeg i første runde!!! xD
Sjans å ta, men den hadde jo kommet senere (etter 17.mai) uansett.... blæ -.-

Samme skjedde her for noen uker siden...var i ketose..og gikk ned mye etter ei uke...men tok litt av i påska, og vekta spratt opp ganske mange kg...hehe...Men henta meg fort inn igjen, så vekta gikk heldigvis fort ned igjen:) Det gjør den nok hos deg og:) tvi tvi=)
Kanskje blir du overraska :)
 
Back
Topp