quinny vogn erfaring?

Anonymforøyeblikket

Forelsket i forumet
har sett på nettet på quinny vogn. kommer ikke på hva mer den heter, men med hardbag og sportsdel. speedi tror jeg. noen erfaringer? hvordan er den sammenlagt? er den veldig tung?
 
Har fått tilbudet om en quinny freestyle 3xl selv,men usikker... vet ikke hvordan de er opp i mot hverandre, om det er en annen du sikter til - men jeg jobber i barnehage og har veldig dårlig erfaring med den freestyle vogna hvert fall. Veltet lett og er veldig liten. Likte den ikke i det hele tatt. Og veldig tung. Bremsene under virket dårlig, og håndbremsene røk fort.
Men det er mulig det er stor forskjell på de ulike modellene.
 
Vi har quinny zapp, en "lett-vogn" å stte bilsetet på. Har ikke prøvd den på baby så langt, men liker den veldig brukervenlige patenten! ............................... Hadde det ikke vært for at vi har bestemt oss for å ha bare en hovedvogn, med 4 hjul, så hadde jeg vurdert quinny som hoved-babyvogn. (men på oss blir det nok mye skogtur, og babyturer i terreng, og da er det fint med 4 hjul!)
 
Hei, Har brukt quinny 3xl freestyle til 2 barn og skal bruke den også denne gang :-) Har vært veldig fornøyd! Positivt at den er lett, kompakt å slå sammen, enkel å manøvrere, kan snu sportsdel begge veier, kjekk i by og på senter. Minus er at håndbrems ryker (bruker ikke likevel), liten bag (men har byttet til sportsdel før dette har vært et problem), liten kurv under, ingen terrengvogn (men store gode lufthjul gjør at det skal mye til før dette blir et problem). Vi har hatt en gammel simovogn som sovevogn både på verandaen og i barnehagen i tillegg. Dette var min personlige oppfatning, men vogna vår er 6 år gammel og like fin etter å ha vært brukt til 2 barn med både bag og sportsdel :-)
 
så bra at noen har positive erfaringer=D jeg bestilte først feil, speedi i steden for. så skal bestille freestyle i morgen. har retunert den andre, men freestylen er tilgjengelig på lager i morgen. har fått bagen. de andre har vert små, så tror jeg skal kunne bruke baggen en stund. vill jo stortsett opp og se i 5-6mnd alder alikevell=) har en ekstra vogn til å ha hos besteforeldre. barnehagen har vogner. problemet her vi bor er at babyen må hvile inne. legger de i senga med lue og jakke med vindue på full guff. vi har ikke katter selv, men har alikevell 7 katter i hagen. kattene kan komme seg opp på tarrassen og over allt i hagen. en venninde opplevde når hun la rbabyen ut at det kom en katt under myggnettet og regntrekket på vogna. så dette har skremt meg. så blir nok bare brukt til turgåing=) har hørt at den velter lett, har du opplevd det
 
Ulempen med 3-hjuling er at den kan tippe mot deg siden den er lettere foran der det kun er ett hjul. Jeg har ikke opplevd velt, men om du lasser poser og tung stelleveske på håndtaket kan den tippe enklere så da har jeg passet på å ta av dette om jeg skal parkere vogna. Det samme problemet vil du også ha med andre lettere sportsvogner som de fleste bytter til når barnet blir stort nok til å sitte mer. Og så lenge barnet er lite og ligger i bagen vil det jo ikke være veltefare så lenge de ikke klarer å reise seg. Jeg har prøvd flere triller, feks carena easy, men alltid falt tilbake til quinnyen da den er supergod å trille, mye pga de gode hjulene. Vær obs på at små hjul betyr at vogna rister og ikke er spesielt fremkommelig over kanter eller litt snø når du skal se på vogn :-)
 
Ulempen med 3-hjuling er at den kan tippe mot deg siden den er lettere foran der det kun er ett hjul. Jeg har ikke opplevd velt, men om du lasser poser og tung stelleveske på håndtaket kan den tippe enklere så da har jeg passet på å ta av dette om jeg skal parkere vogna. Det samme problemet vil du også ha med andre lettere sportsvogner som de fleste bytter til når barnet blir stort nok til å sitte mer. Og så lenge barnet er lite og ligger i bagen vil det jo ikke være veltefare så lenge de ikke klarer å reise seg. Jeg har prøvd flere triller, feks carena easy, men alltid falt tilbake til quinnyen da den er supergod å trille, mye pga de gode hjulene. Vær obs på at små hjul betyr at vogna rister og ikke er spesielt fremkommelig over kanter eller litt snø når du skal se på vogn :-)
 
Vi har quinny freestyle 3 xl med dreamibagen.
Den har vi brukt til de 2 første skal også bruke den denne gangen:)
Har ikke vært uheldig å tippet den,har aldri hatt sportsvogndelen snudd fra oss, den tipper vist lettere da:/ har alltid hatt stelleveska på håndtaket.
Genial og manøvrere + at man kan låse fremhjulet om man ikke liker at der snurrer.
Bagen er litt liten, men funket fint de mnd'ene vi brukte den.

De brukte den som sportsvogn til de var ferdige å sove på dagen i barnehagen.
Bremsene funket hos oss, men husk, de må smøres og vedlikeholdes som på alle andre vogneremoticon
Gleder meg til å begynne å bruke den igjen!
 
så bra med positiv erfaring=) mine barn har vert rundt 6 kg ved 6 mnd alder, så ganske små. så tror bagen skal holde til da. har hatt teutonia med softbag tidligere, og den bagen kunne de bruke lenge tross at den var veldig smal og jeg hadde voksipose oppi.=) om den blir veldig liten kan jeg ta teutonia bagen i sportsdelen;) gleder meg til å få vogna, har fått bagen, men litt treige med vogna da den nettopp kom på lager. vert litt forsinkelser. så håper jeg får den fredag eller lørdag=) de jeg kjenner som har vogna har vert fornøyde, men er stortsett bare negativt på nette og finne!
 
Back
Topp