Quikcutz - jeg er helt grønn...

Mammantjulie

Forelsket i forumet
Okey. Nå tror jeg at jeg har fått litt oversikt over dette her, men...[&:]
Hva er best å kjøpe? Trenger man mer enn ett alfabet? (ser for meg at det blir litt kjedelig når man bruker det samme hele tiden...?)
Silouette el quickutz? Hva lønner seg egentlig og vilken er minst innvikla[:D] å bruke? Vet det er STOR prisforskjell!
Og hva er mini alfabet - finner ikke noen størrelse på de, jeg...
Blir veeeldig [:D][:D][:D] visst noen gidder å svare grønne meg...

Eg kjøpte silhouette, og angrer ikke på det. Fikk den for 2300kr, og skal en ha to alfabet til quickutz tang så blir jo det dyrere. Med silhouette kan du laste ned så mange skrifttyper som du bare vil gratis fra nettet

Jeg har tang, og er vel fornøyd med det.
Litt slitsomt å stanse ut alle bokstavene om man skal skrive mye...
Husker ikke helt størrelsen på mini,
men jeg anbefaler å ha et classic alfabet til overskrifter om du scrapper i 12*12.
Mini passer bedre på 8*8 og kort synes nå jeg.
Eller som under-tittel.

Jeg har ett skinnimini (stiletto-unicase),
tre mini (snow angel-upper- og lowercase+tall, sophisticate-unicase+tall og sunshine-unicase+tall) og
to classic (Roxy-upper og lowercase+tall og Vixen-unicase+tall)

Og vil stadig ha fler...[;)]

ORIGINAL: Tjukkebollepus

Eg kjøpte silhouette, og angrer ikke på det. Fikk den for 2300kr, og skal en ha to alfabet til quickutz tang så blir jo det dyrere. Med silhouette kan du laste ned så mange skrifttyper som du bare vil gratis fra nettet

Hvordan funker det? Blir det som en printer da el? Kommer de helt ferdige bokstaver ut? Jeg har prøvd å se litt på nettet, men det er ikke noen god beskrivelse for en som er helt ny på dette området....

ORIGINAL: Mammantjulie

Hvordan funker det? Blir det som en printer da el? Kommer de helt ferdige bokstaver ut? Jeg har prøvd å se litt på nettet, men det er ikke noen god beskrivelse for en som er helt ny på dette området....
Ser ut som en liten printer ja. En går inn på programmet som hører til, skriver teksten en vil ha, velger skrifttype (de skrifttypene du har på Word finner du på silhouetten og, og du kan laste ned maaaange nye gratis, inkl. de som du får til quickutz tanga) og når du så har lagt inn det justerer du hvilken str du vil ha på skriften og trykker "cut", og vips så skjærer maskinen ut alle bokstavene for deg! Kjempe lett og utrolig enkelt[:D] En kan og gå inn på quickutz/silhouette sin internettside og kjøpe alle de figurene en får til tanga, og du vil da få lasta ned de til silhouetten slik at du kan skjære de ut med maskinen.

åååå nå fikk eg lysst på sånn silhouette da...

lurer på om eg skal være veeldig snill me sambo frem til bursdagen min om 1 mnd[;)][:D][:D]

ORIGINAL: Mammantjulie

Ser ut som en liten printer ja. En går inn på programmet som hører til, skriver teksten en vil ha, velger skrifttype (de skrifttypene du har på Word finner du på silhouetten og, og du kan laste ned maaaange nye gratis, inkl. de som du får til quickutz tanga) og når du så har lagt inn det justerer du hvilken str du vil ha på skriften og trykker "cut", og vips så skjærer maskinen ut alle bokstavene for deg! Kjempe lett og utrolig enkelt[:D] En kan og gå inn på quickutz/silhouette sin internettside og kjøpe alle de figurene en får til tanga, og du vil da få lasta ned de til silhouetten slik at du kan skjære de ut med maskinen.

Tror jeg kommer til å kjøpe silhouette... Men den er ikke helt kompatibel med Mac da[:'(] Men eldstemann har pc så jeg får fri til han[;)] Men er det ark ferdig med lim på baksiden, eller må man ha på det etterpå?

Jeg har Craft Robo (Samme som shilouette) Og jeg har hatt både tang og cuttlebug, men ingen av de slår CR...Du kan jo skjære ut sååååå mye nydelige skriftyper i akkurat hvilken str du vil. Anbefaler virkelig å kjøpe den først som sist.... du sparer på det i lengden , for om du kjøper tang så komemr du bare til å bli hekta på å kjøpe fler og fler alfabeter og figurer!

Hei hei [:)]

Her er ei som er veldig fersk på dette området. Faktisk så fersk at jeg kjøpte noe utstyr i byen i går (fikk jo lønning [:D]), og venter på litt som jeg har bestilt på nettet. Har mange spørsmål, men lærer jo mye av å lese slike fine tråder som den her f.eks. Er jo så flott når dere erfarne ikke syntes vi nybegynnerne er helt på jorde med spørsmålene våre [:D] 

De skal ha et scrappekurs på bokhandlene her jeg bor i slutten av oktober, så jeg tenkte å melde meg på det. Kan jo være greit å få en liten innføring.

Silhouette som det var en del skriv om i denne tråden virker jo bare helt fantastisk da [:)] Kanske det er noe jeg bare MÅÅ ha, høres sånn ut, hihi. Men det er kanskje greit å være litt fornuftig å se an hvordan jeg syntes scrapping er. Julegave til meg selv kanskje [;)] Hvor får man i tilfelle kjøpt den?

Eg kjøpte min hos Time Foto på Bryne for der hadde de den mye billigere enn andre steder jeg så, pluss at det var så nært at eg kunne kjøre å kjøpe den selv. Men de har nettbutikk og[;)]

Eg kjøpte min hos Time Foto på Bryne for der hadde de den mye billigere enn andre steder jeg så, pluss at det var så nært at eg kunne kjøre å kjøpe den selv. Men de har nettbutikk og[;)]

Tusen takk [:)] Da skal jeg kikke litt rundt

Et kjapt spørsmål til angående silouette. Har kikka litt rundt på nettet, og den virker jo helt fantastisk da. Men er det sånn at man må kjøpe ark som er spesielt tilpasset den maskinen, eller kan man bruke mønsterarkene og kartongen som man bruker ellers til scrappingen? 

ORIGINAL: lewa

Et kjapt spørsmål til angående silouette. Har kikka litt rundt på nettet, og den virker jo helt fantastisk da. Men er det sånn at man må kjøpe ark som er spesielt tilpasset den maskinen, eller kan man bruke mønsterarkene og kartongen som man bruker ellers til scrappingen? 

Du kan bruke de arkene du ellers bruker, men du må skjøre av 12x12 arkene litt, for går ikke så store ark inni!

Back
Topp