Q10 og svangerskap

Grynet

Andre møte med forumet
Hei! Jeg har i lang tid (etter anbefaling fra min tannlege) tatt Q10 pga tannkjøttbetennelse. Noen her som vet om det er skadelig for fosteret om jeg fortsetter å ta det? Har forsøkt å finne informasjon ang. dette på nettet uten hell.

Takk for all hjelp!
 
Om det er farlig vet jeg ikke. Men det er jo bare å ta en tlf til legen eller tannlegen å spørre! [:)] Jeg ringer stadig hvis det er noe jeg lurer på...
 
Jeg skal til tannlegen om to uker. Jeg kan spørre da. I mellomtiden bruker jeg tannkrem med Q10. Det har hjulpet meg med sårt tannkjøtt! Et tips til andre [:)]
 
Hei!
Eg var til legen for første gang på tirsdag, og eg spurte om eg kunne ta allergimedisin (mot gresspollen) og bruke eksemsalver. Ho sa at en gylden regel var å tenke over alt man putta inn i munnen og brukte av salver (med kortison), om det virkelig var behov for det... Eg har (heldigvis) ikkje så veldig store plager med verken allergi eller eksem (bank i bordet!), så eg velger å holde meg unna! [8D]
Men det er jo klart at viss det plager deg veldig, så må du fortsette med det! Eg berre seier ka eg vart anbefalt. Ville tatt ein telefon til tannlege eller lege og spurt ja!
Lykke til! [;)]
 
Ja, det er sant. Jeg putter ikke noe i meg jeg ikke er sikker på om kan skade fosteret. Problemet mitt er at jeg er allergisk mot mitt eget spytt(!), og må jobbe hardt for å holde betennelsen på et akseptabelt nivå. Men når det er sagt så går jeg gjerne gjennom litt smertefull rensing av tannkjøttet for mitt barns skyld! [;)]

Tannkremen jeg akkurat har begynt å bruke, er ikke farlig, siden det ikke er noe jeg inntar. Sørger for å ikke svelge mens jeg pusser tenner, og jeg skyller godt etterpå!
 
Back
Topp