Q10 og melatonin

VictoriaH

Ventende
August 2018
Oktobergull 2022
Hvor mye, fra når i syklusen og hvor lenge? Tenker gi det en sjanse frem mot neste forsøk nå som 22 (!) egg klarte å bli avbrutt forsøk..

Hvor mye, fra når i syklusen og hvor lenge? Tenker gi det en sjanse frem mot neste forsøk nå som 22 (!) egg klarte å bli avbrutt forsøk..

Jeg følger med her jeg [emoji4] har kjøpt inn Q10 men på norskt marked. Jeg har forstått det slik at man skal ha ca 300 mg dagen. Så lønner seg å handle på iherb.

Tror du skal ta det hver dag .. men som sagt, jeg følger med her fordi jeg er litt usikker [emoji4]

Når det gjelder Q10, er det ingen grunn til å vente. I studier jeg har lest, har de gitt Q10 i 2-3 måneder før befruktning. Som jeg har skrevet tidligere variere mengden som er anbefalt. Jeg har lest 600 mg pr dag, et sted. Et supplement man kan få kjøpt i utlandet, laget av leger som har gjort studier på dette, inneholder så mye som 1000 mg. Det er litt uenighet om man kan halvere dosen om man tar den konsentrerte utgaven Ubiquinol fremfor Ubiquinon.

Fant denne oversikten her:
http://fertility.ca/wp-content/uploads/2012/09/HF_Supplements_Info.pdf

Når det gjelder Q10, er det ingen grunn til å vente. I studier jeg har lest, har de gitt Q10 i 2-3 måneder før befruktning. Som jeg har skrevet tidligere variere mengden som er anbefalt. Jeg har lest 600 mg pr dag, et sted. Et supplement man kan få kjøpt i utlandet, laget av leger som har gjort studier på dette, inneholder så mye som 1000 mg. Det er litt uenighet om man kan halvere dosen om man tar den konsentrerte utgaven Ubiquinol fremfor Ubiquinon.

Fant denne oversikten her:
http://fertility.ca/wp-content/uploads/2012/09/HF_Supplements_Info.pdf

Jeg får kjøpe når jeg får lønn neste tirsdag.. Blakk nå. Men det tar vel litt tid å sende fra iherb? Kanskje jeg burde kjøpe i Norge i mellomtiden..

Jeg får kjøpe når jeg får lønn neste tirsdag.. Blakk nå. Men det tar vel litt tid å sende fra iherb? Kanskje jeg burde kjøpe i Norge i mellomtiden..
Tok vel ca en uke å få det tilsendt. Kan jo kjøpe en pakke her hjemme i mellomtiden. Det gjorde jeg, for klarte ikke å vente :)

Melatonin?

2mg hver dag, ta det dør du legger deg. Man kan bli litt trett. Du starter når du vill, kan gjerne gå på det ett par mnd, og avslutter ved Egguttak.

Anbefaler deg å ta kontakt med din gyn om dette,han kan skrive resept. I tillegg er det kjekt for han å ha kontroll på det du inntar.

Hvis man skal ta melatonin frem til egguttak så er det kanskje ikke ting man bør ta når man prøver naturlig da...?

Hvis man skal ta melatonin frem til egguttak så er det kanskje ikke ting man bør ta når man prøver naturlig da...?

Melatonin gies jo primært som søvn-hjelp, så er nok ikke et problem. Men skal ta opp tempingen disse to månedene + at jeg har en haug EL tester fra babyplan liggende så blir jo da å slutte når tempen stiger :)

Melatonin gies jo primært som søvn-hjelp, så er nok ikke et problem. Men skal ta opp tempingen disse to månedene + at jeg har en haug EL tester fra babyplan liggende så blir jo da å slutte når tempen stiger :)
Var mest nysgjerrig på hvorfor/om og hvilken påvirkning eventuelt...

Hvordan det kan påvirke noe siden man skal slutte til egguttak/EL?

Fordi tanken er at det forbedrer eggkvaliteten? Da trengs det jo ikke når eggene ikke er der lenger? I hvertfall sånn jeg tenker :P

Fordi tanken er at det forbedrer eggkvaliteten? Da trengs det jo ikke når eggene ikke er der lenger? I hvertfall sånn jeg tenker :p
Nei,forsåvidt. Men hvordan kan det forbedre ....?

Back
Topp