Pysjamas eller ikke?

-Lilletrille-

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Hva sover deres babyer i om natta?
Her er mini så varm så han vil ikke ha på seg pysjamas. Det ender opp med kun body men så sparker han av seg dyna.....alltid :(
Redd for at han skal fryse så må kanskje prøve på ny med pysjamas uten fot kanskje. Og uten body under.

Normalt pysjamas uten noe under. Evt de dagene det har vært veldig varmt hadde han bare kortarmet body.

Vi har ganske kaldt soverom, han sover da i tynn pysj uten fot med tynn dyne. Hvis det er litt varmere ligger han bare i body under dyna. Hvis det er enda litt varmere har han teppe i stedet fir dyne. Jeg må rett og slett kjenne etter hvor varm han er gjennom natta.

Takk for svar dere :) skal prøve pysjsmas uten fot i kveld, og kanskje flytte han ut av babynestet. Kan være det blir litt varmt for han oppi det.

Eldste min var sykt varm og pysj uten føtter var helt nødvendig. Og ikke sokker eller noe annet "varmt" inntil (absolutt ikke nest i hvert fall). Måtte ha luft rundt seg;) Og helst kort erm. Kunne ikke ta av pysjen fordi dyna forsvant så fort han klarte! Nå sover han i t-skjorte og bokser, uten dyne;)
Mini bruker nå kort pysj, men vi er jo i Kroatia, og det er varmt. Har en sommerdyne over føttene hans, mest fordi jeg føler han må ha dyne:p

Pysj uten fot, på varme dager korte armer og ben. Hun er såpass varm at vi ikke bruker dyne nå, men heller lag med tynne tepper utifra temperaturen, sover med vinduet åpent.

Last edited:
Takk for svar dere :) skal prøve pysjsmas uten fot i kveld, og kanskje flytte han ut av babynestet. Kan være det blir litt varmt for han oppi det.

Bunnen til babynestet regulerer nok ikkje varmen like godt som ei skikkeleg madrass :-) snuppa mi vart mykje «kjøligare» då eg tok vekk nestet :-)

Pysjamas, varierer litt med el uten fot men har ofte sokker på da ho sparker av seg teppet ila natta. Vi sover m vinduet åpent så blir fort litt kald på beina uten sokker.

Vår gutt er også veldig varm, så han sover i en tynn ullpysj av ull og silke (blir ikke kald når han blir klam) uten fot. Sover i en tynn sovepose med armene utfor. Temp. på soverommet er 19 grader i følge babycallen :) hadde det vært varmere ville jeg lagt han med kun et helseteppe og evt i body i stedet for pysj.

Her ser vi litt an temperaturen, men har stort sett sovet i pysj med korte armer og bein eller en body med kort arm. Kommer til å bruke pysj utover høsten og vinteren når det blir kaldere i været igjen.

Last edited:
Bruker pysj både med og uten fot :) men de med uten fot bruker vi sokker til. Lille blir fort kald på føttene :/ vi sover med vinduet oppe om natta. Varierer med helseteppe og ullpledd over da vi ser ann hvor varmt det er :)

Vi bruker pysj uten noe under, evt body om det er veldig varmt :)

Pysjamas i bambusviskose, svalt og deilig. Tynt helseteppe om det er over 20 grader i rommet, tynn dundyne om det er under 20 grader. :)

Synes det er bedre med pysjamas uten dyne. Så blir han ikke kald.

Sover i pysj uten fot. Lille er alltid varm når vi legger henne så har da bare teppe over seg. Men tar dyna over henne når jeg legger meg da jeg vet hun alltid blir litt kald på natta:)

Her sov vår i pysj til og med i Spania. Men vi hadde aircondition på så er ikke så varmt.

Pysjamas uten fot, men ofte med sokker :) De sparker av seg dyna og vi har det relativt kaldt...

Back
Topp