Pysj, dyne, teppe om natten spedbarn

Fjelljenta123

Blir kjent med forumet
Hei
Er det nok med bomullspysj med sparkebukse og dyne for baby på 7 uker? Veldig ofte havner han ved siden av meg istedet for bedside crib, siden vi ofte ammer i søvn. Og da sover vi såpass tett at han får mye varme fra meg (har sin egen dyne ).
Har aldri kjent at han har vært kald i criben med dyne og kun pysj, men passe varm. Men ikke like varm som når han har vært i bæresele inntil pappan (som er veldig varm allti), da er han rimelig god og varm.
Burde vi ha ullteppe ? Er redd han får det over seg, sparker alltid vekk dyne og kaver fært når han jobber med promo og bæsj...

Hva bruker dere om natten?
 
Hei
Er det nok med bomullspysj med sparkebukse og dyne for baby på 7 uker? Veldig ofte havner han ved siden av meg istedet for bedside crib, siden vi ofte ammer i søvn. Og da sover vi såpass tett at han får mye varme fra meg (har sin egen dyne ).
Har aldri kjent at han har vært kald i criben med dyne og kun pysj, men passe varm. Men ikke like varm som når han har vært i bæresele inntil pappan (som er veldig varm allti), da er han rimelig god og varm.
Burde vi ha ullteppe ? Er redd han får det over seg, sparker alltid vekk dyne og kaver fært når han jobber med promo og bæsj...

Hva bruker dere om natten?
Overoppheting er mye farligere enn å være litt kald. Om du føler ungen er litt kjølig og urolig, så anbefaler jeg på det sterkeste å skaffe sovepose! :Heartpink
 
Pysj og dyne eller teppe brukte vi. Dynen/teppe blir alltid sparket av. Samsover ofte og da deler vi dynen min.
 
Bare å prøve seg frem det. Vi har hatt ullteppe under dyna for det er vanskeligere å få sparket av :) også nattpose når de har vært litt større - det er det jeg liker aller best så anbefaler egentlig det til babyer som sparker og kaver :) har dyne eller teppe over bare babyens bein (over nattposen) om de blir kalde. Vi har kaldt soverom og barna mine er kalde av seg når de sover. Men det er individuelt, noen trenger mindre på seg om natta. Kjenn i babyens nakke, de minste har ofte litt kalde hender sånn uansett
 
Som flere her skriver så vil jeg også anbefale sovepose/nattpose. Da blir de verken kalde eller får dyne/teppe over hode. Brukt det til mine 3 barn
 
Vi har gått over til å bruke mest nattpose vi også, evt pluss et teppe over beina som nevnt over her. Har en som kaver en del, og har våknet en gang tidligere at han lå med dyna over hodet. Det gikk jo bra, dyna er jo utrolig lett og luftig, men får litt skrekken likevel.
 
Her brukte vi teppe (bomull som regel) fordi hun nektet dyne og var varm. Den ble som regel sparket av… Så prøv dere frem, du merker raskt om lille er kald eller varm :)
 
Vi bruker ullpysj fra Nøstebarn til vanlig. Da gjør det ikke noe at hun sparker av seg dyna. Akkurat nå når det er så varmt har vi en tynnere pysj, men vil virkelig sterkt anbefale en sånn pysjamas. (litt dyr, men mange som selger på Finn).
 
Vanlig pysj og dyne her. Det var vinter da vår var så liten og da hadde vi et teppe også. Passet på at hverken dyne eller teppe var for høyt oppe.
 
Vi har endt opp med ekstra teppe under dyna. Er nå nødt til å ha vinduet åpent og ikke bare på gløtt, så da er det kaldere. Og solen steker fra tidlig morgen og da blir det altfor varmt med lukket vindu.
Vet ikke hvorfor jeg var så bekymra for at han skal få teppet over seg, er ikke det lenger:)
 
Back
Topp