Pyriodoksin/B6 mot svangerskapskvalme

BabyBelle

Glad i forumet
Snøkrystallene2021❄️
Snøfnuggene 2025 ❄️
B6 sies å ha effekt mot svangerskapskvalme, men er det noen som har erfaring med hvor my, hvordan og når man skal ta det?

Nei, men om du har hg så ville jeg sjekket ut hg-gruppa på fb (hyperemesis Norge) for der finner du masse god erfaring og tips til hva du skal be om og hvor du bør få hjelp. Jeg sku ønske jeg hadde vist om de i mitt første svangerskap.

Jeg tok 1 på morningen, fungerte utmerket for meg i allefall. Skulle ønska at jeg viste om dem da jeg skulle ha førstemann.

Dette lurer jeg veldig på også. Hadde hyperemesis forrige svangerskap. Vil ikke at noen skal se på FB at jeg er gravid, så det er uaktuelt å melde meg inn i en gruppe der tenker jeg. Og når det er offentlig at man er gravid er det ofte at man ikke trenger den hjelpen like mye som de første 3-4 månedene.

Verdt å prøve B6 tror jeg..

Jeg har tatt en tablett hver morgen i hele svangerskapet, og fått b12 injeksjoner noen ganger i tillegg. Dette er det eneste som har hjulpet. Det tok jo ikke kvalmen helt bort, men gjorde det mye lettere å leve med

Ja, nå har jeg tatt pyridoksin i 1 uke. Tar 2 om dagen. Og det hjelper veldig! Kvalmen er ikke helt borte, men mye bedre!! Like sliten som før da, hehehe. Men det gjør i alle fall at jeg klarer å stå i de siste ukene med jobb før ferien. Dette er jeg veldig takknemlig for!

Ja, nå har jeg tatt pyridoksin i 1 uke. Tar 2 om dagen. Og det hjelper veldig! Kvalmen er ikke helt borte, men mye bedre!! Like sliten som før da, hehehe. Men det gjør i alle fall at jeg klarer å stå i de siste ukene med jobb før ferien. Dette er jeg veldig takknemlig for!

Hvor får man tak i det?

Back
Topp