Pyridoksin

Brooke

Elsker forumet
MayDay2021
Skuddårsspirene 2024
Har fått resept på noe som heter Pyridoksin av legen min i dag. Han mente at det kunne hjelpe mot kvalmen, da det jeg har fått tidligere har mistet litt effekt...

Mannen på apoteket stusset litt, og spurte om jeg har B-vitamin mangel, noe jeg ikke tror jeg har.
Har noen vært borti å få dette mot kvalme, og har det hjulpet?

Pyridoksin brukes vel som regel ikke som «kvalmestillende» alene, men kan ha kvalmestillende effekt i kombinasjon med andre kvalmestillende tror jeg.
Jeg fikk pyridoksin i kombinasjon med phenerghan i begynnelsen, men det fungerte ikke for meg og jeg måtte begynne med zofran.
Overlegen på gyn sa forøvrig at pyridoksin som er et B vitamin tilskudd ja, ikke hadde effekt på kvalmen og var helt unødvendig å ta. Har lest at det er litt ulike meninger. Men selv har jeg lite tro på det som kvalmestillende alene..

Her er en link med litt info om pyridoksin
https://relis.no/Publikasjoner/Arkiv/1997/Vitamin_B6_pyridoksin_ved_svangerskapskvalme

Nå vet jeg ikke i hvor stor grad du har kvalme og oppkast da, men leser at pyridoksin noen ganger gies som første alternativ til de med mild kvalme og SUKK score under 7.
I forskning jeg har lest virker det som det er usikkert om hvor god effekt det egentlig har.

Nå ble jeg ivrig her :hilarious:

Jeg begynte på pyridoksin med merket ikke noe særlig effekt. Gikk over til Postafen og det hjalp betraktelig bedre! Har du prøvd det?

Pyridoksin brukes vel som regel ikke som «kvalmestillende» alene, men kan ha kvalmestillende effekt i kombinasjon med andre kvalmestillende tror jeg.
Jeg fikk pyridoksin i kombinasjon med phenerghan i begynnelsen, men det fungerte ikke for meg og jeg måtte begynne med zofran.
Overlegen på gyn sa forøvrig at pyridoksin som er et B vitamin tilskudd ja, ikke hadde effekt på kvalmen og var helt unødvendig å ta. Har lest at det er litt ulike meninger. Men selv har jeg lite tro på det som kvalmestillende alene..

Her er en link med litt info om pyridoksin
https://relis.no/Publikasjoner/Arkiv/1997/Vitamin_B6_pyridoksin_ved_svangerskapskvalme
Nå vet jeg ikke i hvor stor grad du har kvalme og oppkast da, men leser at pyridoksin noen ganger gies som første alternativ til de med mild kvalme og SUKK score under 7.
I forskning jeg har lest virker det som det er usikkert om hvor god effekt det egentlig har.

Nå ble jeg ivrig her :hilarious:

Har prøvd Phenergan, det funket en stund, så avtok effekten... Legen mener jeg kun skal ta Pyridoksin nå, så jeg vet ikke hva han tenker :pDet er veldig opp og ned hvor kvalm jeg er nå, noen dager går det fint, andre dager ikke..
Kan ikke ta Phenergan hvis jeg skal på jobb, siden jeg må kjøre, så blir liksom ikke noe klokere :wacky:

Jeg begynte på pyridoksin med merket ikke noe særlig effekt. Gikk over til Postafen og det hjalp betraktelig bedre! Har du prøvd det?
Har prøvd begge de to, de mistet effekten etter at jeg hadde brukt det litt..

Postafen er bedre :-) Er vel først pyridoksin, så postafen om det ikke funker, så afipran om ikke postafen funker, også zofran som siste forsøk?

Jeg tok postafen + B6 da jeg slet med kvalme (uke 3-7).

Back
Topp