Pynte til jul

Aurora

Glad i forumet
Januarlykke 2016
Marsipanene 2019
Vi har begynt å pynte til jul. Kjøpte gardinstenger og gardiner på Kid, det var 50 % salg på gardiner.
Vi har bodd i leiligheten i 2,5 år og har ikke ordnet gardiner før nå. Det ble kjempe fint og koselig med mørke blå gardiner.
Vi skal også bruke gavekort fra Ikea til å handle noe jule tre kuler.

Har dere begynt å pynte huset til jul ?

Fikk mannen til og henge opp lys ute i dag. Bor i nord så er jo mørkt stortsett hele tiden her nå. Da er det ok med lys:p Blir og henge opp noen gardiner i morgen + litt annet småpjusk som ikke er for «julete» men 1.desember eksploderer det! :p

Venter til 1. Søndag i advent, eller til 1. Desember. Det som kommer først altså...! Men kjøpt inn litt nytt allerede da :)

Her pynter vi til advent med både lys ute, og lilla pynt inne 1.desember (eller 1.søndag i advent). Jeg setter da også opp julelykter og hvit julepynt da, men alt rødt og nissete kommer ikke opp før nærmere lillejulaften :)

1. desember eller 1. Advent starter vi smått å sette opp lys, julestjerne og adventstake/pynt. Etter det kommer det litt og litt pynt. I midten av desember er så og si alt oppe av julepynt unntatt juletre, det kommer opp litt senere

Blir å pynte med lilla til første helgen i advent i år, da kommer også utelysene opp. Deretter bytter jeg det lilla med rød julepynt 22. eller 23. desember. Så beholder vi det til litt ut i januar :) Følger gamle tradisjoner der, synes det er så koselig!

Her blir det lilla i adventstiden. Rødt hører julen til, så det venter jeg med til lille julaften. Første søndag i advent eller første desember (det som kommer først) er da jeg pleier å ta frem lilla pynten og adventsstaken. Følger tradisjonene fra min barndom. Alt som har med jul å gjøre ventes med til jul. Syns det er ekstra stas med julegodter, julebrus og julemat når det kun er til jula, ikke i mange uker før.

Back
Topp