Her dropper vi adventspynting. Blir for mye stress midt i travleste tiden å skulle pakke ut å inn på div pynt. 1.des eller en dag som passer rundt så kommer allt av nisser og jul frem, inkludert treet. Elsker å få julestemningen i hus 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Det er så koselig å hente juletre, savner den tradisjonen fra jeg vokste oppPynter til jul. Har lilla lys i adventstiden, men det er eneste forskjellen
Treet pynter vi lille julaften,kanskje bittelille. Er på juletrejakt en uke før ca. Henter fra egen skog. Håper barna er litt mer gira på skogsturen i år![]()

Blir ikke lei jeg , selv om jeg pynter lenge før. Elsker julPynter med lilla til første søndag i advent, og utelysene kommer opp. Så kommer all julepynten og juletre frem rett før julaften. Rydder ut jula nærmere midten av januar. Skjønner folk er lei før når de pynter til jul leeenge før jul.. Og er av dem som synes det er trist at folk skal pynte altfor tidlig, og ut altfor sent![]()
Vi feirer ordentlig jol, ikke kristen-tilpasningen. Så vi har ikke advent. Vi pynter til jul. Masse lys, nisser, juleblomster, o.l. Vi begynner med lysene, første desember, så baller det på seg, til juletreet kommer opp 22-23 desember (avhengig av hvor god tid vi har).
Nå ble jeg nysgjerrig! Jol? Sånn viking greie? Fortell gjerne mer.. Hva som er forskjellen fra jul![]()
Altså, norsk jul er jo jol bare med litt kristendom puttet på toppen, som engler og jesus.
Jul er opprinnelig feiring av vintersolverv. Så vi feirer altså jul uten jesus og engler og kristenelementer. Masse god mat og lys.