Pynte opp hjemme

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Hva liker dere å pynte med? Til vegger, bord, hyller etc. Hvor søker dere inspirasjon, og hvor handler dere?
 
Handler overalt i grunn
Riviera Maison
Lokal interiørbutik
Lampehuset
Skeidar
Kahler
 
Jeg er ikke så glad i å ha for mye ting fremme. Så hos oss er det heller få men nøye utvalgte gjenstander, som helst har en funksjon i tillegg til å pynte opp :)
Er veldig glad i å pynte med blomster og planter. Kjøper inn en bukett til helgen. Ellers har vi brukt lang tid på å finne bilder og kunstverk som vi kan ha på veggene, her liker vi begge at det er noe unikt og at både motiv og farger fenger :)
 
Handler overalt i grunn
Riviera Maison
Lokal interiørbutik
Lampehuset
Skeidar
Kahler

Jeg var innom en lokal butikk som selger mye fint i dag. Det ble ikke noe på meg denne gangen, men jeg finner sikkert noe der senere.
 
Jeg er ikke så glad i å ha for mye ting fremme. Så hos oss er det heller få men nøye utvalgte gjenstander, som helst har en funksjon i tillegg til å pynte opp :)
Er veldig glad i å pynte med blomster og planter. Kjøper inn en bukett til helgen. Ellers har vi brukt lang tid på å finne bilder og kunstverk som vi kan ha på veggene, her liker vi begge at det er noe unikt og at både motiv og farger fenger :)

Det høres lurt ut. Jeg pleier ikke vanligvis å ha pynteting, men nå kjenner jeg at jeg har lyst til å gjøre det fint her. Og blomster er jo veldig fint! :)
 
Har to store fat..et i vinterhagen og et i stua..bytte ut lys&pynt etter sesong.

Kjøper fra allslags steder Nille, kremmerhuset , HM Home , Home and cottage og av og til de dyrere interiørbutikkene.

Har den berømte kahlervasen i sølv , kjekt m blomster i den innimellom.
Er ellers ikke så glad i nipsnaps
Til jul prøver jeg å unngå fargen rødt og nisser så langt d går :)
 
Har to store fat..et i vinterhagen og et i stua..bytte ut lys&pynt etter sesong.

Kjøper fra allslags steder Nille, kremmerhuset , HM Home , Home and cottage og av og til de dyrere interiørbutikkene.

Har den berømte kahlervasen i sølv , kjekt m blomster i den innimellom.
Er ellers ikke så glad i nipsnaps
Til jul prøver jeg å unngå fargen rødt og nisser så langt d går :)

Hva pynter du helst med til jul da?
 
Har ikke mye pynt gitt, har blomsterpotter med blomster i vinduene. Har en Kähler vase med friske blomster i, og et Kähler lysthus på skjenken. Har noen slike: https://www.bohus.no/interioer/pynt/vaser-og-potter/blokk-pidestall-1
På veggene i stua har jeg fødselsplakater av guttene, i tillegg har jeg Lil Davinci rammer med kunsten til barna.


Bryr meg fint lite om hvor jeg kjøper ting, så lenge jeg liker det. :) Blir gjerne inspirert av folk på Instagram, spesielt etter at vi pusset opp alt nå i sommer.
 
Har noen lykter, noen lamper, som oftest en bukett friske blomster hender seg det havner en duk eller løper på bordene..
 
Tåler ikke blomster.. så det er jo utelukket. Vi er glad i stearinglys med mønster på til pynt, også har vi en bukett med plastikkblomster mannen har satt sammen. Annet enn det flyter det egentlig bare over av ting.. vi prøvde ha duk på stuebordet men det liker vi ikke fant vi ut.
Vi går heller for typ dekorative oppbevaringsbokser på benken, pene knivholdere og veggklistremerker.
Malte mine egne bilder til veggen i stua siden jeg ikke fant noe jeg synes var bra nok i str og farge.

Til jul tar vi av, da er det lyslenker og nisser overalt.
 
Lite pynt for tida, da lillegutt er veldig til å plukke. Vi har noe enkle greier på bordet som ikke kan knuse, så han kan lære at man ikke skal plukke på de :p vi pleier å pynte veldig til jul, får se hvordan det blir i år :p handler der jeg ser at jeg liker noe :)
 
På veggen har vi bilder samboer har tatt (mest av barna, men også noen naturbilder). Ellers ikke så mye ren pynt. En del grønne planter. Blomster om sommeren (jeg liker å plukke selv) og fine stearinlys på vinteren. De fineste kjøkkenting får stå framme (en samling små og store mugger feks). Jeg holder alt i blå og turkise nyanser :)
 
Last edited:
Til jul prøver jeg å unngå fargen rødt og nisser så langt d går :)

granbar,kongler sølv ,hvitt og reinsdyr feks ..

synes nese-nisser kan være søte (de med bare nese , skjegg og en stor lue )


Samme her [emoji56] Muligens litt vinrød, men jeg er ikke glad i ren rødfarge. Blir grønt, sølv, gull her også. Jeg liker å ha egne pynteputer og gardiner til jul, men alt holdes ganske dempet og diskret.
Unntaket er pynten guttungen har laga [emoji4]
 
Back
Topp