pynt til advent

*Carine*

Elsker forumet
Litt tidlig ute, men tenkte det var lurt å høre og kanskje se hva dere pynter med til advent?
Vanligvis er det veldig lite hos meg, det er litt lilla lys og lilla løpere og julestjerna (eller henger man kanskje ikke den opp før nærmere jul...husker ikke... gravidtåke)

Tenkte ihvertfall jeg skulle lage egen adventsstake med "hjemmelaga" lys med tall på i år. Men andre ting som jeg kan lage/kjøpe til adventstiden?

Om dere har gamle bloggbilder/andre bilder fra ifjor, så vil jeg gjerne se [:D]

Begynte med en tradisjon ifjor som jeg skal fortsette med.... hele huset klart til desember.... aldri brukt lilla , så blir hvitt og rødt... syns d var så koslig å ha hele desember å kose seg med alle juletinga mine. D er den tiden som jeg syns d er koslig, og da kan en rydde d vekk igjen ganske fort å [:D]

Her er det lilla advent ja- ellers blir det ikke advent for meg, lilla må det liksom være!
Pynter uansett med aubergine nå utover høsten- så noen lilla lys når advent'en er her sklir rett inn [:)]
Har byttet ut den tradisjonelle advents-lysestaken til lilla lysfat med 4 lilla kubbelys og litt sølvstæsj ellers på fatet nå da. Så er det frem med adventstjerna (julestjerna, som er en blomster/plante, venter jeg med til julaften nærmer seg...) og de tradisjonelle advents-stakene i vinduene [:)]
Også adventskalenderene til barna da, de er så kooooselige- gleder meg masse nå ja [:D]

Jeg pynter med lilla til advent (og rødt 22.desember). Har da lilla duker/løpere, lilla lys, lilla potteskjulere, adventstjerne, pepperkaker i "kjøkkenvinduet" med våres navn, gardiner med lilla i, lilla puter.. jah.. hadde en lang periode hvor lilla var tråden i hjemmet mitt, så har endel lilla dill dall.. Og så er det sølv, glass og hvitt som regjerer ved siden av lilla. (i jula er det rødt og gull)

Venter med det røde siden min datter har bursdag i desember..

Jeg MÅ ha lilla til advent[:D] Lys, løper og putetrekk til soffakroken. Og jeg finner fram alle store nissene mine allerede 1. desember, de gjør seg fint sammen med det lilla[:)] Så hiver jeg de ut igjen 1. januar, da er jula over. Og såklart adventstjerne i vinduet...gleder meg!

Jeg tror jeg skal lage adventsstake med kubbelys på lysfat i år. Noen som vet hvordan jeg kan lage eller kjøpe tall og pynt som passer? Tenkte plutselig om det går an å bare lime på glitter på lysene?? Noen som vet

Takk for tilbakemeldinger, mye det samme som meg. Jeg liker godt den lilla tiden, og da syns jeg det blir EKSTRA stas når man bittelillejulaften pynter med rødt, henter inn juletreet og får ordentlig jul i huset...ÅÅÅÅÅ kjenner jeg gleder meg.

Blir spennende jul i år da, med termin 2 januar så er det spennende med både form og om lille prinsen har meldt sin ankomst litt tidlig eller ikke...

Her er det rødt fra dag 1[;)]
Gardiner, lys, duker ol pluss adventsstaker og stjerner kommer opp 1.desember/første søndag i advent, også kommer resten på plass litt etter litt, og til slutt juletreet kvelden lille julaften[;)]

Setter ut nisser osv til adventa begynner..
For at de skal få være fremme en stund..
Men bruker litt lilla lys og duker også i tillegg...

Men julestreet kommer ikke opp før lillejulaften, da [;)][:D]

ORIGINAL: *Carine*

Jeg tror jeg skal lage adventsstake med kubbelys på lysfat i år. Noen som vet hvordan jeg kan lage eller kjøpe tall og pynt som passer? Tenkte plutselig om det går an å bare lime på glitter på lysene?? Noen som vet

Takk for tilbakemeldinger, mye det samme som meg. Jeg liker godt den lilla tiden, og da syns jeg det blir EKSTRA stas når man bittelillejulaften pynter med rødt, henter inn juletreet og får ordentlig jul i huset...ÅÅÅÅÅ kjenner jeg gleder meg.

Blir spennende jul i år da, med termin 2 januar så er det spennende med både form og om lille prinsen har meldt sin ankomst litt tidlig eller ikke...

Jeg kjøpte bare fire små sinkhjerter som jeg skrev tall på [:)] Kommer til å bruke de samme i år [:)]

Her blir det ikke pynta med lilla, setter bare opp adventslysene og henger opp julestjernene. Pynter heller litt tidligere med rødt [:D][;)] Juletreet blir ikke satt opp før lillejulaften da [:)]

Min adventsdekorasjon

ORIGINAL: BirgitteBarbot

Inspirasjon:

Ååå...så fint [:D]
Drømme meg bort til jul!

Jeg bestilte adventsstjerne som kom i posten i dag - fra Ellos. Var jo sååå fin! Skulle vist den, men nå finner jeg den ikke på sidene deres lenger... [8|]

å masse fint!! lurt å bare fest sink-tall direkte på lysene. Tror jeg skal på hobbybutikk idag og se hva de har. Kanskje kjøpe litt rød filt også så jeg kan begynne på noen julehjerter...

ORIGINAL: malii

Jeg kjøpte bare fire små sinkhjerter som jeg skrev tall på [:)] Kommer til å bruke de samme i år [:)]

Her blir det ikke pynta med lilla, setter bare opp adventslysene og henger opp julestjernene. Pynter heller litt tidligere med rødt [:D][;)] Juletreet blir ikke satt opp før lillejulaften da [:)]

så utrolig koselig! er det mose du har rundt på fatet?

ORIGINAL: malii

så utrolig koselig! er det mose du har rundt på fatet?

Tusen takk [:)]
Det er mose ja [:)]

Back
Topp