Puteunge...

JanneJenta78

Forumet er livet
Da er vi kommet hjem fra 6 ukers kontrollen. Alt var fint, bortsett fra hoftene[&:] Barnelegen syntes hun merket mindre motstand i høyre hofte..så nå skal vi på sykehuset og ta ul av hoftene hans. [:(] Håper ikke det er noe galt for da må han begynne med pute.[:(] (Noen her som har erfaring med det??)

Og hvis de finner ut at det er noe galt kommer jeg til å bli forbanna på den legen som undersøkte han på sykehuset!![:@] Han fant ingenting...og han burde være ekstra obs på det, fordi det stod på helsekortet mitt at halvsøstra mi har hatt hoftedysplasi/liggi med pute!! *ARG* [:@]

oj... håper det ikke er så ille! lykke til

Håpe det vise seg at han er heilt frisk og sprek!!!

Lykke til!! Vi krysse fingrane for at alt er bra!!![;)]

Om de finner ut at dere må ha pute så er det INGEN KRISE. Vår første hadde pute og hun er frisk og rask nå. løper og hopper som bare det [:D]

Om det blir slik at dere får pute så kan du få noen gode råd av meg, til feks klær, bilstol osv..
Får feks ikke plass til et pute-barn i vanlig bilstol [&:]

Jeg skal krysse fingrene for deg når dere skla på ul. Dette går nok bra!

ORIGINAL: JanneJenta78

Da er vi kommet hjem fra 6 ukers kontrollen. Alt var fint, bortsett fra hoftene[&:] Barnelegen syntes hun merket mindre motstand i høyre hofte..så nå skal vi på sykehuset og ta ul av hoftene hans. [:(] Håper ikke det er noe galt for da må han begynne med pute.[:(] (Noen her som har erfaring med det??)

Og hvis de finner ut at det er noe galt kommer jeg til å bli forbanna på den legen som undersøkte han på sykehuset!![:@] Han fant ingenting...og han burde være ekstra obs på det, fordi det stod på helsekortet mitt at halvsøstra mi har hatt hoftedysplasi/liggi med pute!! *ARG* [:@]

når mathias ble født og legen skulle undersøke han fant han ikke noe galt med hoftene til mathias ..det kan oppstå senere sa min hs ..  man kan merke det senere også .. så på min 6 ukers kontroll sa legen at hoftene var stive , og vi dro på ul og det var absolutt ikke noe galt .. kan ikke ta sorgene på forskudd =) er som regel bra vettu ..

ORIGINAL: mrsdior

legen på sykehuset kan ikke bestandig se det på undersøkelsen på sykehuset. men hvis det står på helsekortet ditt har han nok sjekket det. MEN siden han ikke fant noe feil burde han ha henvist dere til ul med en gang, det er vist rutine fikk vi beskjed om.
vi skal inn 8mars og ta ul, alt virka fint på kontrollen på sykehuset, men det kunne være for tidlig å si fikk vi beskjed om.
putebarn har det ikke verre enn andre barn=)[;)]

hvilket helsekort?!?!

ORIGINAL: Munemor

Håpe det vise seg at han er heilt frisk og sprek!!!

Lykke til!! Vi krysse fingrane for at alt er bra!!![;)]

Signerer!

Jeg har en pute jente nå. Hun fikk pute dagen etter at hun ble født. Barnelegen mente hun hadde løs hofte på den ene siden. I dette tilfellet kommer det av at hun har sittet i seteleie hele sv.skapet. Det er ingen sak og ha en pute unge. man skal være glad de er obs på det og kan oppdage det tidlig, tror det er mye verre når det blir oppdaget senere..

Er det noe du lurer på så bare spør..[:)]

Ønsker dere lykke til, og håper selvsagt at alt er bra!!

ORIGINAL: Nates Mamma

legen på sykehuset kan ikke bestandig se det på undersøkelsen på sykehuset. men hvis det står på helsekortet ditt har han nok sjekket det. MEN siden han ikke fant noe feil burde han ha henvist dere til ul med en gang, det er vist rutine fikk vi beskjed om.
vi skal inn 8mars og ta ul, alt virka fint på kontrollen på sykehuset, men det kunne være for tidlig å si fikk vi beskjed om.
putebarn har det ikke verre enn andre barn=)[;)]

hvilket helsekort?!?!

det du har hatt gjennom hele svangerskapet. det grønne. viss du har informert jordmora di eller legen din om at det var putebarn i familien så har de skrevet det der. og da skal legen på sykehuset sjekke barnet når det blir født=)

åja[8D]det ja[:D][:D][:D]

ORIGINAL: ainakor79

oj... håper det ikke er så ille! lykke til

Signerer, enkelte leger .....[:@][:@]
Men håper det ordner seg.....

Meeeen....stor var han nå da??? Har du oppd. på vektråden...hmm..kikker jeg???[:D]

Klemmer herifra!!!

Takk for oppmuntringen alle sammen! Håper også det ordner seg..hu sa det barnelegen i dag at hun ikke var sikker, men ville heller sende oss en gang for mye..*HELT enig* Er jo som noen av dere sier ikke noe problem å ha en puteunge..og det er jo ikke særlig smertefult for ham...men blir jo som sagt litt mer styr med bilseter og vogn og sånt da. Trur jeg må få et par puter jeg da..så mye som BA tisser igjennom..hehe[;)]

Men jeg skal ikke sutre før jeg evt får noe å sutre for da..får bare krysse fingrene

Gunnemor: Var blitt stor gutt ja..vokst 6 cm (er 57 nå) og lagt på seg 1765 gr (er nå 5140 gr)..så MME funker!

Krysser fingrene for dere! Håper alt står bra til[:)]

Back
Topp