Pute?

Rossinbolla

Elsker forumet
Tenker dere å bruke pute til den nyfødte?
Jeg har hørt at man ikke trenger pute før ungen er to år?! Men det er jo med putetrekk når man kjøper sengetøy til vugge...

Putetrekket bruker jeg som "gulpeunderlag":-) uten pute inni;-) de skal ikke ha pute når de er små- har nok gitt dem før 2 år, rundt 1, kanskje? Husker ikke:-)

Eg og har brukt putetrekket som gulpeunderlag... De skal jo ikke ha pute før de er eldre.. Huske ikke ka tid eg begynte med puta, men va vel rundt året eller noe sånt..

samme som de to andre her har svart :)

Så lurt å bruke trekket som underlag :) Jeg var inne på tanken å bruke de som kluter.. Men da blir de nok heller liggende som "pute" i vogga :)

Her bruker vi bare putetrekket og gulpekluter til lille er 1 år. Da begynner vi med pute:)

Termin 31.08.13
Sladrer med *lykkelige*

De trenger ikke pute når de er så små.
Vi brukte også bare putevaret som gulpeklut i staten. Tror kanskje vi skaffet sånn tynn, liten pute da hun var rundt året, for å se om det fikk henne til å sov litt roligere om natten. :P
Hun bruker ikke alltid puten sin nå heller, og hun er snart to og et halvt år, så det er ikke noe å stresse med.

Bruker bare putetrekket som gulpebeskytter. Ser litt koseligere ut i senga :-) Gutten min på 19 måneder bruker heller ikke pute :-)

De trenger ikke pute når de er så små.
Vi brukte også bare putevaret som gulpeklut i staten. Tror kanskje vi skaffet sånn tynn, liten pute da hun var rundt året, for å se om det fikk henne til å sov litt roligere om natten. :P
Hun bruker ikke alltid puten sin nå heller, og hun er snart to og et halvt år, så det er ikke noe å stresse med.
Samme. Bare storebror her er bare 1 1/2år ;)

* Lillesøster kom 26.juli, termin var 19.08 *
* Sladrer med Lillemirakel *

I 2009 når jeg fikk storebror anbefalte fysioterapeutene på SiV pute... Derfor har jeg de supermyke tynne andungen dunputene, og brukte de... Jeg vet at de nå har gått vekk fra å anbefale pute, pga de måtte lage nasjonale retningslinjer... Men nå er fortsatt disse fysioterapeutene mine kollegaer, og de er fortsatt positive til den typen tynne små puter, for å unngå flate bakhoder :)
For meg så virker det også mer behagelig :) så jeg kommer til å bruke putene denne gangen også :)

I 2009 når jeg fikk storebror anbefalte fysioterapeutene på SiV pute... Derfor har jeg de supermyke tynne andungen dunputene, og brukte de... Jeg vet at de nå har gått vekk fra å anbefale pute, pga de måtte lage nasjonale retningslinjer... Men nå er fortsatt disse fysioterapeutene mine kollegaer, og de er fortsatt positive til den typen tynne små puter, for å unngå flate bakhoder :)
For meg så virker det også mer behagelig :) så jeg kommer til å bruke putene denne gangen også :)
Kan det være med på å forhindre flate bakhoder?? Her ble mellomste veldig flat i bakhodet, så tips tas imot med takk. Kan fortsatt se at han er litt flat under alle krøllene! Nå to år:)

Venter nr 3 4. August:)

For å forhindre flate bakhoder er det også veldig viktig at barnet ligger minst mulig på rygg når det ikke sover. Og om det sover på dagen og du sitter rett ved og følger med, kan det godt sove på siden, feks:-) tror nok pute kan bidra også... Men er litt skeptisk allikevel:-)

Bruker ikke pute til så små, mine har vel også begynt med pute rundt 1 årsalderen.
Mine ligger/lå på saueskinn og har ikke fått flatt bakhode så regner med at det har vært mykt nok for mine i hvertfall.

For å forhindre flate bakhoder er det også veldig viktig at barnet ligger minst mulig på rygg når det ikke sover. Og om det sover på dagen og du sitter rett ved og følger med, kan det godt sove på siden, feks:-) tror nok pute kan bidra også... Men er litt skeptisk allikevel:-)
Ja, la han mye på siden men ble flatt like vell. Han var en ekstremt rolig baby, så mulig det var det å. Søstera ble aldri flat... Så er forskjell på de;)

Venter nr 3 4. August:)

Minste min på 4 år har sovet kun med koseputa si fra han var rundt 2 til nå, har prøvd flere forskjellige puter men ville ikke ha de så fant en på kid og den var grei. Han var 2 år da han fikk pute..

Back
Topp