Pute

Mamma13

Glad i forumet
Bruker noen av dere pute til barna deres? Har lest de ikke skal bruke pute det første året.

Bruker ikke det nei...

Sendt fra telefonen min! <3Appen<3

Bruker ikke pute nei!

Grunnen til at de ikke skal ha pute er at barn bruker hele hode for å kvitte seg med overskuddsvarme. Og med en pute vil hodet bli mer tildekket og barnet kan dermed bli for varm. Det er også derfor barn ikke skal sove med lue inne :)

Er vell bare 1-2 år siden de gikk bort fra å anbefale pute...

Bruker ikke pute nei!

Grunnen til at de ikke skal ha pute er at barn bruker hele hode for å kvitte seg med overskuddsvarme. Og med en pute vil hodet bli mer tildekket og barnet kan dermed bli for varm. Det er også derfor barn ikke skal sove med lue inne :)

Var ikke anbefalt med pute for fire år siden heller da jeg fikk storebror..

Ingen pute her heller... Kun putetrekket rett på madrassen/skinnet (hun ligger på korthåret saueskinn :))

Nei, ingen pute.:)

* æpp'n *

Bruker ikke pute nei!

Vet du om hvilke "regler" som gjelder i vogna? Husker jeg fikk beskjed om at baby alltid skulle ha lue på seg ute da jeg fikk storebror, mn det har et så utrolig varmt her at jeg har latt mini sove i vogna uten lue. Nettopp for at han lettere skal kunne gjøre seg av med overskuddsvarmen. Det kan vel ikke gjøre noe?...

Vet det har vært med pute litt som med rygg/mageleie før. kommer sikkert ann på hs og:) Men skal ikke brukes nå uansett ;)
Det med lue i vogna vet jeg ikke! Men jeg bruker ikke lue på vesla nå når det er så varmt (over 15'C) Det blåser jo ikke nedi der. Er jo varmere ute enn inne nå mange dager. Har heller ikke hatt lue på ute på terrassen feks når det er så og si vindstille. Hva gjør dere andre da?

Jeg bruker ikke lue i vognen når det er veldig varmt ute. Bruker solhatt/ tynn lue når vi har vært ute og det er sol og litt vind. Når vi har vært ute i drt siste har jeg på han en tynn lue som beskytter mot sol og ørene.

Bruker også solhatt selvfølgelig :) Tror man ca bør gjøre med babyen som man vil gjøre med seg selv.

Back
Topp