pute!

triinee

Elsker forumet
Så i en annen tråd at spørsmålet om man skal ha hodepute til barna kom opp.

Jeg er blank, jeg. Jeg googla og ser her og her at det ikke er anbefalt med pute, og at det er det som går igjen på alle forumtrådene som ligger ute. Men så ser jeg at det er flere som har fått anbefalt å bruke pute fra fysioer, og hva er vitsen med at man får med putetrekk når man kjøper sengetøy om man ikke skal bruke de?

Hva gjør dere? må huske å spørre JM om dette!

Bruker sånn tynn babypute for å forhindre skjev skalle. 

ORIGINAL: Sicily

Me too!

Jeg skal bare legge putetrekket rett oppå lakenet tl pynt. Det tar imot litt sikkel også [;)] Lærte det av mamma

ORIGINAL: TrineBallerine

Jeg er blank, jeg. Jeg googla og ser her og her at det ikke er anbefalt med pute, og at det er det som går igjen på alle forumtrådene som ligger ute. Men så ser jeg at det er flere som har fått anbefalt å bruke pute fra fysioer, og hva er vitsen med at man får med putetrekk når man kjøper sengetøy om man ikke skal bruke de?

ja, jeg lurte på det samme....  tror jeg også skal høre med jordmor og fysio på torsdag!!

ORIGINAL: Sommer2010

ja, jeg lurte på det samme....  tror jeg også skal høre med jordmor og fysio på torsdag!!

Kan ikke du legge ut svaret her når du har hørt med de? Greit å høre fleres erfaringer [:)]

aaah.. Ble litt klokere [:)] Takk [:)]

jeg har sånn tynn babypute, tenkte å bruke den. Uansett bra at jeg fikk høre at babyen skal ligge på den opp til skuldrene, er ikke sikkert jeg hadde tenkt på det[8D]

ORIGINAL: carinasverden

jeg har sånn tynn babypute, tenkte å bruke den. Uansett bra at jeg fikk høre at babyen skal ligge på den opp til skuldrene, er ikke sikkert jeg hadde tenkt på det[8D]

Nå er da putene såpass store, at det er rimelig idiotsikkert. [8D] Ellers blir jo babyen liggende midt i senga omtrent fordi du må legge h*n så langt ned.

sant som dere sier begge to[8D]
Men jeg liker nå uansett at jeg vet det, det er så greit å vite ting[:D]

brukte ikke pute sist, og ser ikke nødvendigheten for det nå heller hvis ikke han viser tegn på behovet.

Vet dere, min gutt sov ikke rolig...[8D] Så ha legge han slik og slik hadde ikke hjulpet og puta ville ikke blitt ligget på. Sånn er han den dag i dag. Hva skal man med dyne feks...[:D]. Men når man har sånn aktiv sove unge, blir heller ikke hodet flatt, for han hadde mange favorittstillinger...he he[:D]
Så ikke forvent at de ligger med skuldrene på puta ol. I tilfelle dere får en som min. Han akte seg rundt på stellebordet allerede første dag på sykehuset. Nå høres det ut som min gutt er hyper, han er utrolig rolig egentlig[8D]. Men sånn i senga, har han aldri ligget rolig. Sover godt, men aktiv[;)]

ORIGINAL: Sommer2010

Kan ikke du legge ut svaret her når du har hørt med de? Greit å høre fleres erfaringer [:)]

det kan jeg gjøre :)  selv om vi har fått svar fra en fysioterapaut her ser jeg [:D] 

Man kan også få tak i spesial puter som er anbefalt fra fysio. Dette er en pute som er brukt for å forhindre skjevt hode etc.

Link :
http://www.barnasfysioterapeut.no/produkter.html

Jeg kjenner personlig Ute og har sett hva denne puten kan gjøre, den får man ikke kjøpt i vanlig butikk.
Jeg har ikke kjøpt pute, men om det viser seg etterhvert at jeg bør innvistere i denne, ja da gjør jeg det !  det er verdt å lese om !

ORIGINAL: bambina85

Me too!

Jeg og[:)]
Den er så tynn at det kan vel egentlig ikke kalles en pute. Er kanskje 5 fjær inni der[8D]

ORIGINAL: Febbis

ORIGINAL: bambina85

Me too!

Jeg og[:)]
Den er så tynn at det kan vel egentlig ikke kalles en pute. Er kanskje 5 fjær inni der[8D]

samme her[;)]

ORIGINAL: gravid fisk

Vet dere, min gutt sov ikke rolig...[8D] Så ha legge han slik og slik hadde ikke hjulpet og puta ville ikke blitt ligget på. Sånn er han den dag i dag. Hva skal man med dyne feks...[:D]. Men når man har sånn aktiv sove unge, blir heller ikke hodet flatt, for han hadde mange favorittstillinger...he he[:D]
Så ikke forvent at de ligger med skuldrene på puta ol. I tilfelle dere får en som min. Han akte seg rundt på stellebordet allerede første dag på sykehuset. Nå høres det ut som min gutt er hyper, han er utrolig rolig egentlig[8D]. Men sånn i senga, har han aldri ligget rolig. Sover godt, men aktiv[;)]

Samme her.. Pluss at han snudde seg fort over på magen når han klarte å snu seg sjøl. Han liker best å ligge på magen, samme som sin mor:)

Back
Topp