Pute til nyfødt

TezK

Betatt av forumet
Fikk et fint sengesett av ei venninne i gave som jeg skal bruke når lillegutt kommer[emoji4] jeg har allerede kjøpt dyne 65x80 men har ikke pute

Trenger jeg egentlig å kjøpe det? Og hvis det hva slags type/mål kan jeg kjøpe

Mål på putetrekk jeg fikk 35x40

Nyfødte skal ikke ha pute. Brukte putetrekkene uten pute bare i vuggen. Genialt når den lille gulper litt, så slipper man å bytte på hele sengen[emoji4]

Brukte bare putetrekket, uten innholdet, i senga. Grei å ha som underlag og fikk da også følelsen av sengtøy som helhet [emoji14]

Nyfødt skal ikke ha pute.. vi brukte bare putetrekk uten pute i. Og gulpekluter

Finnes det ikke sånn superflat pute til nyfødte?

Babyer skal ligge helt flatt, og ingenting annet skal være i sengen enn en egnet madrass, barnet og egnet dyne. :)

Altså, en baby har jo ikke behov for det. Mine begynte ikke med pute før de var 2 år og da fikk de denne flate puta som fulgte med vogna. :)

Veibrukerne ikke pute de første mnd. Etterhvert kjøpte vi en sånn flat pute med grop i midten. Denne brukte hun kanskje fra 4 mnd. Jenta vår var litt flat/skeiv i bakhodet. Det gikk seg til.

Dropp pute Det er generelt lurt å ha lite i sengen som kan hindre god pust eller komme foran ansiktet før de klarer å fjerne det selv.

Lykke til

Back
Topp