Pute til babyer

snute

Glad i forumet
Vet at det ikke er annbefalt å bruke pute til babyer pga økt fare for krybbedød. Det er vel fordi de kan få puten over ansiktet og dermed ikke får puste.
Men hva med kosekluter, kosedyr osv? Er ikke det like farlig da i grunn? 

Det er ikke anbefalt med store eller mye komedie nei.... Tror også dette med at de ikke skal ha pute er fordi de skal ligge helt flatt. Får da mer frie luftveier.... Kosedyr mente jeg ;) dumme ipad

Mine har ligget med tynn babypute. Skal jo noe til for at det skal få den over ansiktet da.. Og ikke få den vekk igjen om det skulle skje.. Sønnen min fikk ikke sove uten gulpeklut over ansiktet.. 

Mine hadde små babyputer.
Er vel ikke bare det at de kan få puta over seg, men også at de kan grave ned ansiktet.

Det er ikkje anbefalt å ha noko oppi senga til babyar som dei kan putte i munnen, få over seg, eller snu seg nedi den dagen dei plutselig  kan snu seg over på magen, men ikkje klarer å snu seg tilbake.
Las eit innlegg her inne ein gang om ein liten baby som hadde putta suttekluten sin i munnen og nesten vart kvalt, heldigvis hørte mora rare lydar på babycallen om natta.

Nå begynner barna mine å bli litt store og anbefalinger forandrer seg jo stadig, men vi brukte pute til dem. Sånn tynn babypute og jeg leste at dette var lurt for at hodet ikke skulle ha det så hardt.
Var aldri plaget at den lå over ansiktet... Uansett var den så liten å lett at det ikke ville vært noe problem. Selv de minste barna klarer jo å snu hodet til sidene.

sogn78 skrev:
Det er ikkje anbefalt å ha noko oppi senga til babyar som dei kan putte i munnen, få over seg, eller snu seg nedi den dagen dei plutselig  kan snu seg over på magen, men ikkje klarer å snu seg tilbake.
Las eit innlegg her inne ein gang om ein liten baby som hadde putta suttekluten sin i munnen og nesten vart kvalt, heldigvis hørte mora rare lydar på babycallen om natta.

Heller ikke anbefalt å ha babyer under ett år på eget rom.. :P

Sicily skrev:

sogn78 skrev:

Heller ikke anbefalt å ha babyer under ett år på eget rom.. :P

Godt mulig det var mitt innlegg det refereres til her. Bare for å presisere: Det skjedde nesten rett etter at han var sovnet for kvelden og han ligger fremdeles inne på vårt rom, noe han kommer til å gjøre til han er ett år.
Han hadde på en eller annen måte fått tak i gulpekluten og klart å få den i munnen. Antakelig har han svelget og svelget, for den satt anske godt nedi halsen hans.

Utrolig skremmende opplevelse, men jeg har lært - ingen pute, kluter eller koser når han skal sove! Han har en teddybjørn som er med i senga nå når han er stor nok til å rulle eg bort fra den eller flytte den bort fra ansiktet selv. 

Back
Topp