Pute til baby?!

Gullfisk

Gift med forumet
Høsthjerter 2017
Komplett Apotek har salg nå på 40%på endel ting, og jeg gikk inn for å se.
Kom over en pute hvor produkt forklaringen er:

"Hodeskallen på en nyfødt baby er svært myk frem til barnet er ca 6 måneder, og i og med at en baby for det meste ligger på ryggen hele denne tiden blir det et stort trykk på hodeskallen. For å bevare den naturlige runde formen på hodet og hindre utvikling av et flatt bakhode er disse putene fra Candide helt unike. Legg puten i vognen, vuggen, sengen og ellers alle andre steder barnet sover og bevar hodeformen. Har man først fått flatt bakhode vil ikke dette rette seg etterhvert som man vokser til. Puten hindrer også hårslitasje hos baby."

Jeg trodde ikke så små skulle ha noe hodepute?! Har dere brukt det på tidligere barn eller ønsker dere å bruke det på første?

Hilsen forvirret førstegangs fødene!

Jeg ville ikke gått for pute til baby. Sørg heller for at baby får ligge på magen så ofte som mulig når du kan følge med :)

Kan aldri tenke med at noen form for pute er gunstig for nakken til en bitteliten en

Det kommer helt an på hva slags pute dette er. Min datter lå på nyfødtintensiven i 4 uker ettet fødsel, og det lagde de "puter" som så ut som pølser for at de skulle få ligge rett med hodet i ny og ned. Hun lå på sidene hele tiden, og ble veldig flat, dermed ble dette gjort. Men det er ikke snakk om en pute baby sover med, det er en pute som brukes noen få timer nå og da.

Jeg kjøpte pute til senga fordi dama i butikken sa at "de må bli vant til å bruke pute!!". Men har jo skjønt etterpå at det ikke er nødvendig, så den kommer nok ikke til å bli brukt med det første :P

Jeg kjøpte pute til senga fordi dama i butikken sa at "de må bli vant til å bruke pute!!". Men har jo skjønt etterpå at det ikke er nødvendig, så den kommer nok ikke til å bli brukt med det første :P
MÅ jo ikke bruke pute [emoji23] ikke voksne heller jo..... [emoji14]

Back
Topp