Pute barn (HD)

RalkattLia

Forumet er livet
Min lille gutt er 3 uker idag...
Fant ut på barsel at han har Hofte dysplasi på begge hofter og ligger nå i pute....

Høres kanskje dumt ut men jeg har sliti veldig med og godta dette med den dumme puta...Slier enda litt...I starten bare gråt jeg...Og var liveredd for og bli deprimert...

Klipte i stykker et putetrekk gjorde jeg og...Alt bare i ren frustrasjon...
Mister så mye nærkontakt og alt må tenkes på....

Ikke vant til alt dette nye...Må være forsiktig under stell og bæring...
Ble bare for mye for meg....
Han skal ha denne puta til han er 4-5 mnd gammel og jeg gruer meg såååå fælt til sommeren med tanke på varmen....
Allerede nå begynner det og bli for varmt...helt svett og klam på magen og skrittet etter puta...

Har og måtte handle inn masse nye klær til han da alle buksene jeg har kjøpt og sparkebuksene ikke passer inn med tanke på puta....

Er jo faktisk ingen kos eller glede igjen nå syntes jeg....Venter bare på at han skal bli stor...men s andre håper tiden skal gå sakte mens di er babyer....

Aldri hatet baby tiden før nå....

Har jo to jenter fra før så vet jo godt hva jeg går glipp av med tanke på nærheten rundt amming og kos...bare det og få disse små babyene helt inntil seg og kunne kjenne den vesle rumpa og den korte ryggen...Er jo bare en herlig opplevelse...Nå får jeg ikke dette....[:(][:(][:(][:@][:o]

Vi koser oss under stell og bading men mister lysta på og ta meg god tid for jeg vet jo at puta må på igjen så fort vi er ferdige....

Skulle tru babyen min var alvorlig skadet eller noe....men for meg som ikke har opplevd så mye motgang når det gjelder og ha en baby så er dette forferdelig tungt....
Tru meg dem som vil....

Håper det er noen i samme situasjon som vil dele sin erfaring med bruk av pute fra fødsel av...???[:)]

ORIGINAL: kpg

Malene måtte ha pute de første 2 ukene pga seteleie og mistanke om hofteleddsdysplasi, men de tok feil og vi slapp å ha den noe lenger heldigvis!
Jeg kjenner igjen mye av de følelsene du beskriver her!

Jeg kan ikke gi deg råd, men du har min forståelse og medfølelse!

*Stor klem til deg*

Åh så heldige dere var da...Nei Kian har virkelig hoftedyplasi...hører det smeller i hoftene hans når han ligger uten puta...Og det åvist på ultralyd....

Godt og høre at du kjenner igjen følelsene mine...Føler meg jo ikke akkurat kjempe lur med alle di tete tankene...[:(]

Har ikke erfaring med det selv, men det er en del putebarn på bæreforumet Tettinntil.
Man kan nemlig bære barnet i meitai (sikkert også formsydd bæresele) med pute! Da får man mye av nærheten og kosen tross alt, og det gjør transport og bæring utrolig mye lettere enn å prøve å balansere putebarnet i armene.
Bæring (med meitai o.l.) er faktisk veldig bra for hoftene - flere barn med tilløp til HD har blitt bra av bæring! [:)]

Lykke til videre - skjønner godt at dette er vondt, vanskelig og frustrerende, håper han snart blir bra og kan slippe den ekle puta. *klem*

Har sendt deg PM ang bæring. God erfaring med elastisk sjal i begynnelsen, deretter mei tai. [:D]

var godt med den "nærkontakten"

jepp, kjenner godt igjen det du beskriver. Jenta mi fikk pute da hun var 7 uker, og hadde den i to mndr hele døgnet, og tredje mnd på natten. Følte nesten at jeg "mista" jegnta mi litt da hun fikk den på... Som du sier, så følte ejg ikke jeg fikk den samme nærkontakten med henne lenger. Klær og utstyr var også et mareritt å finne, og lite hjelp å få rundt forbi. Siden jenta mi var nokså stor da hun fikk puta, passet ikke vogna eller barnesetet lenger. Fikk tvillingvogn på NAV, og fant tilslutt et gammelt bilsete som var breiere så bena fikk plass. JEnta mi hadde pute på vinterstid, så vet ikke hvordan det er med sommervarmen. Men for oss fungerte det fint og ha tynt ulltøy under puta, og andre klær utenpå. Ulltøyet tok vekk den "klamme" lukta som dannet seg under puta, og ulltøyet regulerer varmen godt. Så da slapp jeg være redd for at hun skulle være gjennomvåt av svette, og deretter fryse fordi tøyet ble fuktig... Vil forøvrig anbefale denne siden:

www.frejkas.no

Her selger de mange tøffe trekk til puta! Var ikke akkurat så kule, de vi fikk på sukehuset. Og trengte ofte mer enn de to trekkene vi fikk utdelt, da hun stadig vekk tisset eller bæsjet seg ut.

Bare ta kontakt om du vil vite mer[:)]
 Lykke til videre! (og husk at om noen måneder er puta bare et fjernt minne, selv om det ikke føles slik nå)

Vil bare takke dere alle for medfølelse og mange gode råd....Setter virkelig pris på det....

Håper tiden framover vil bli lettere og lettere for meg...Men kjenner at depresjonen og fortvilelsen kommer som kastet over meg stadig vekk og på di mest utenkelige plasser...

Klarer så og si ikke prate med andre om Kian og putebruket på han....Slitsomt og ha det sånn...Kan jo ha noe med barsel hormoner og gjøre og...blir hvertfall ikke bedre av det...

Nå ser jeg bare fram til og få litt penere putetrekk...men er vist en del ventig inne på frejkas.no når det gjelder trekk [:(]

har ikke putebarn, men dytter denne opp for deg slik at du kan komme i kontakt med noen personer med det [:)]

HEI

jeg er selv pute barn og har selv hatt et putebarn..
forstår godt at ting virker trist og frustrerende nå, men det går seg til.... jeg lover!!!!![;)]
Er noe stressende i begynnelsen så finner dere ut av det... ha litt ekstra "kose" tid under stellet, det hadde jeg... Ble meg og lillegutts redning..[:D]

Ellers vil jeg bare si hvor viktig det er å bruke puten, tross alt stresset..
Sønnen min måtte legges i skinner fordi de ikke oppdaget det tidlig nok og skal love deg at det er J*lig det.[:@]

dette ordner seg nok skal du se....
masse masse lykke til.....

klem klem fra en putemor til en annen

Back
Topp