Pustestopp/bevegelsesføler

Gullskatten<3

Glad i forumet
Marshmallows2021
Lillemann hadde en super tøff start på livet! Og det har gjort meg livredd for hver minste lille lyd og pusting.. Er det noen som har erfaring med sånn madrass/bevegelsesføler eller lignende som barna sover på? Sånn som registrerer barnets pust og sånn om natta... Hva og hvilken er bra?

Vi ble anbefalt å ikke kjøpe det. Min datter kunne dødd i magen hvis jeg ikke hadde mast så fælt på sykehuset og jeg var også veldig redd for det. Desverre så har de den tendensen til å komme med feilalarmer og skremmer vettet av foreldre unødvendig.

Lillemann hadde en super tøff start på livet! Og det har gjort meg livredd for hver minste lille lyd og pusting.. Er det noen som har erfaring med sånn madrass/bevegelsesføler eller lignende som barna sover på? Sånn som registrerer barnets pust og sånn om natta... Hva og hvilken er bra?
Jeg hadde det, kjøpte brukt av en som hadde hatt barn med dårlig lunge.. Jeg måtte ha det fordi jeg ikke greide slappe av.. Sov nesten ikke de første mnd fordi jeg var redd for krybbedød..
Den funka veldig fint og det var aldri feil alarmer.. Den andre familien hadde opplevd alarm en gang.. Om det var feil eller ikke kunne de ikke si.. Men de fikk han hverfall opp.

Eneste ulempen er at jeg ofte glemte skru av alarmen og når jeg gikk inn på stua, innen 10 sek var det den alarmen.. Da kjente den ikke bevegelse lenger. Litt kjipt hvis du alt hadde satt deg ned med ammingen.. Men redda mim nattesøvn hverfall..

Jeg hadde det, kjøpte brukt av en som hadde hatt barn med dårlig lunge.. Jeg måtte ha det fordi jeg ikke greide slappe av.. Sov nesten ikke de første mnd fordi jeg var redd for krybbedød..
Den funka veldig fint og det var aldri feil alarmer.. Den andre familien hadde opplevd alarm en gang.. Om det var feil eller ikke kunne de ikke si.. Men de fikk han hverfall opp.

Eneste ulempen er at jeg ofte glemte skru av alarmen og når jeg gikk inn på stua, innen 10 sek var det den alarmen.. Da kjente den ikke bevegelse lenger. Litt kjipt hvis du alt hadde satt deg ned med ammingen.. Men redda mim nattesøvn hverfall..
Hvilken var det? Snakket mye med de på sykehuset om det her, og min redsel!! Vi har vært hjemme en stund nå, og jeg har heldigvis roet meg mye på grunn av utallige samtaler på sykehuset..

De rådet oss til å ikke ha det pga falske alarmer, og fordi at vi kom aldri til å roe oss ordentlig.. De betrygget oss mye og sa at de aldri hadde sendt oss hjem hvis ikke han var frisk.. De minte oss på at vi hadde jo reagert på at noe var galt når vi ikke var på alerten.. Og etterhvert som vi ble kjent med han, ville vi reagere!

Jeg er veldig glad for at de gjorde som de gjorde og at vi ikke kjøpte noe sånn føler!! Vi hadde det tungt de første dagene hjemme, men det gikk overraskende bra!! er nå trygg om nettene og generelt! Men ja jeg går bort til han en ekstra gang for å sjekke at han puster;) Han har nå rukket å bli 8 uker:D

Baby sense 2 hadde vi.. Jeg hadde egentlig ingen grunn til å være bekymra.. Men våkna hvert 10 minutt, sjekka at han pusta. Kjøpte vel når han var 3 - 4 mnd... Nettopp for å få ro i kroppen, fortsette jo å sjekke men kanskje ikke like hyppig. Tok den bort når han nerme sec året, ble roligere da. Er helt sikkert best å ikke kjøpe, men vil bare si at jeg opplevde aldri falsk alarm som alle snakker om.
Man må bare føle på det selv:-)bra at dere slapper mere av nå:-D

Back
Topp