Pustebesvær/kvelningsfølelse

LoveMyMiracle

Mamma til vakre Adrian <3
VIP
Oktoberskatter 2014
Siste uken har jeg opplevd at pusten er blitt betraktlig dårligere. Kan sitte helt rolig i sofaen også føles det ut som om jeg blir kvalt. Hiver etter pusten, blir svimmel, får hetetokter.. Heldighvis så klarer jeg å være rolig slik at jeg får i meg oksygen, men dette er fryktelig ubehagelig.
Er ingen form for forvarsel og opplever dette flere ganger daglig. Akkuratt som om luftrøret blir trangere.
Fler som opplever dette??

Jeg har hatt noen puste"anfall"... Har faktisk vært litt bedre den siste uka, men føler at jeg ikke får nok luft... Kan sitte stille i stolen, ligge i senga, eller stå stille og lage mat feks...plutselig så hiver jeg etter pusten og er ordentlig andpusten... Prøver og roe ned, så det ikke blir hyperventilering, men det går ikke, følelsen av lite oxygen blir bare værre... Har tatt en masse blodprøver, men ikke noe unormalt på dem, så det er bare sånn det er...som legen sa...:P
Er blitt sjukemeldt 50% pga dette, men er forhåpentlig ikke så mange ukene igjen...35+6 :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Huff da, det hørtes veldig ubehagelig ut. Jeg opplever stadig å måtte hive litt etter pusten, eller ta noen ekstra dype pust, men blir ikke svimmel eller på noen annen måte føle ubehag. Før jeg ble gravid hadde jeg en periode med mye stress i jobb og privat. Da opplevde jeg noen svimmelhetsanfall. Legen mente at jeg uten å være klar over det hyperventilerte. Og når jeg ble bevisst på det så tok jeg meg selv i å trekke pusten dypt og fort flere ganger. Da kunne jeg oppleve det du beskriver med svimmelhet og svettetokter.

❤️ venter lillebror i midten av oktober ❤️

Hørtes ikke bra ut.Hetetoktene har jeg også, ellers så blir jeg fort andpusten og har noen ganger pustestopp på nettene. Men har ikke opplevd det slikt du beskriver. Får håpe det blir bedre når magen synker.

Jeg får det hver gang jeg får kynner...veeeeldig ubehagelig, men har funnet ut at det beste er å bare sette seg opp med rak rygg og puste dypt, så går det over :)

Takk for svar søte jenter ;) Virker som om jeg ikke er alene, så er sikkert normalt. Tenker at jeg tar det opp med jordmor på mandag, just in case :)
Magen har allerede sunket litt, men får håpe den synker litt til for å lette litt på trykket :P

Vet du, jeg har slitt så mye med pustevansker dette svangerskapet at jeg nesten har utviklet angst hehe. :-P det er tidvis så ekstremt ille at jeg ikke får satt ord på det. Har funnet ut at sukker gjør det mye værre av en eller annen grunn foresten :-P

Har det akkurat som deg! Og siden så mange andre også har det sånn, regner jeg med det er normalt :-D

Har hatt noe lignende, men kjennes nesten ut som alle organer skal komme opp igjennom halsen, haha :p Også blir det ekkelt å puste, så strekker automatisk på overkroppen, for det kjennes ut som det blir dårlig plass ellerno. Godt å se at andre har lignende problemer, huff :p

Opplever dette oooofte!
Har det slik akkurat nå faktisk! Det kjennes helt j*vlig ut for å si det retr ut ! Føles ut som magen presses oppi halsen eller noe..

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Sliter skikkelig med å puste enkelte ganger.. er jo så tett i nesen også :-P

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Helt tydelig at jeg ikke er alene om dette, men håper ikke jeg må ha det sånn resten av tiden. Tross alt 6 uker igjen:/

Det har roa seg litt hos meg nå... Har 4+3 dager igjen til termin... Den siste uka har vært levbar...med tanke på pusten altså...;)
Håper det roer seg for deg også snart....blir nesten litt redd når det holder på som verst...:/

Har det akkurat sånn her også. Pustebesværet varer som regel ikke så lenge, er verre med de svettetoktene jeg får ørten ganger i løpet av en dag. :P

Back
Topp