pustebesvär+ sting etter klipping

jola

Andre møte med forumet
Gutten min er litt over en uke gammel og jeg synes han sliter med pustingen. Det höres ut som han er veldig tett i systemet men tror ikke han er forkjölet. Noen som har erfaring med slikt? Er veldig ekkelt å höre på for han blir stresset av det noen ganger. Har prövd å dryppe melk og saltvann i nesen men er litt usikker på om det har hjulpet noe.

I tillegg ble jeg klippet og sydd 2 cm og synes såret mitt spriker en del. Er det normalt?

Vet desverre ikke noe om det.
Men gratulerer så mye med gutten[:)] 
Legger du inn vekt, engde, klokkeslett og navn på gutten din, så kan jeg legge deg til fødsels listen vår[;)]

Jenten min og holder på med sånn skikkelig putebesvær under mating. Og litt utenom og. Ganske ekkelt å høre på, men tar en del pauser under matingen.Virker som at hun glemmer å puste. Også stresser hun vannvittig.

Ang stingene vet jeg ikke. Har ikke turd å se på de[&:]

ang. pustebesvær, så hadde min gutt det litt etter fødselen, hvis han puster fort og/eller mister fargen, så bør du nok ta kontakt med helse stasjonen eller lege, og høre hvilke råd de har å gi..

ang. stingene dine, så må du selv vurdere, er det vondt, rødt, hovent??? verker det? banker det?
da  KAN det være du har et hematom, eller en infeksjon, men ikke ta noen sorger på forskudd, og ring gjerne til jordmoren du har gått til under svangerskapet, hun kan helt sikkert hjelpe deg!

Takk for svar[:)]! Han veide 3820g, var 50 cm lang og heter Jesper [:)] 

Jeg lurer litt på om han blir tett bare når han kommer på soverommet. Kan jo hende at han reagerer litt på stöv også. Ikke lett å vite gitt! Skal iallfall pröve å skure soverommet helt og se om det hjelper.

Helsesøstra sa til meg at det er vanlig at spedbarn er tett i nesa/systemet og at det ikke er noe farlig. Men at det kan høres litt ekkelt ut. Men som noen har skrevet før, dersom barnet ikke får puste bør du kontakte noen!

Har ikke sett på stinga mine, så aner ikke hvordan det ser ut der nede...Eller skal se ut!

Back
Topp