Pustealarmer, unødvendig eller kjekt å ha?

Vanillaflower

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
MayDay2021
Satt og tittet litt på ting og kjøpe og kom tilfeldig over denne:

https://www.jollyroom.no/babyutstyr...MI3qan19nX6wIVmZSyCh3rjAxAEAQYASABEgI6BvD_BwE

Er dette virkelig noe man bruker/burde bruke penger på?
Jeg hadde ikke noe slikt med første, og tenker på en måte at å bruke noe slikt kan gjøre meg mer redd/stresset enn det er godt for.

Men hva om akkurat mitt barn sluttet å puste og nettopp en slik alarm redder han/henne?

Hva tenker dere om slike dyre duppetitter ? :confused::confused::confused:

Fy søren så mye "lure" greier de klarer å komme opp med å produsere som nybakte, stressa, bekymra og redde mammaer føler de MÅ ha i tilfelle slikt eller sånn skulle skje.. Blir nesten litt oppgitt over alt mulig rart man får kjøpt :hilarious:

Jeg mener det er opptil enhver hva de vil kjøpe for å føle seg trygge. Hvis en mor er engstelig og det å ha en sånn dings kan være med på å roe henne, så er jo det bra. Selv har jeg andre ting å bruke penger på. Tror jeg heller hadde fått angst for at den ikke skulle virke!

Tenker at det sikkert kan være betryggende for ei nybakt mor som tidligere har gått igjennom krybbedød eller lignende :cat:

Har ikke tenkt på at noe sånt eksisterer :bored: men jeg gikk ofte inn for å sjekke og hadde ikke stolt på denne duppedingsen uansett, så for min egen del ville det vært bortkastet penger

Vår første var prematur og når vi måtte reise tidlig fra sykehuset pga virus spredning på nyfødtintensiv valgte vi å kjøpe dette. Fordi han var da kun 6 uker gammel og hadde lært å puste selv uten noe maskiner eller medisiner i få døgn. Dette for at jeg som litt hysterisk trengte tid til å venne meg til at han faktisk skulle leve selv om jeg sov.
Men nr to som kom nesten til termin hadde jeg ikke dette behovet og ville nok bare gjort meg mer stresset.
Det er jo opp til hver enkelt, men hvis det ikke foreligger et særskilt behov så ville jeg ikke anbefalt det.

Jeg blir og redd for at enkelte kunne valgt å stole for mye på den appen og dermed ikke sjekket til baby :)
jeg sjekket selv sikkert 3 ganger i timen når hun sov som liten til henne :) :)
utenom når vi begge sov da :)

Hadde lignende da vi var hjemme på perm med minstemann. Han var prematur, og det var sykehusets utstyr. Hadde ikke kjøpt for å ha hjemme, både for at det skaper unødvendig stress for foreldre (mater frykten) og falsk trygghet i stede for å sjekke barnet

Back
Topp