Pustealarm

Bæremamma

Gift med forumet
Junilykke 2022
Husker jeg savnet det veldig med første, for jeg sjekket henne hele tiden. Men nå har jeg funnet en sånn pustealarm ! Noen vil sikkert mene det er totalt unødvendig, men jeg føler att det kan hindre krybbedød. Vet att den sier ifra iløpet av sekunder om barnet slutter å puste, da vil man jo ha mye større sjanse for å gjenopplive enn om dem har ligget I senga I flere timer uten att det blir merket. Noen flere som har tenkt på att de ønsker noe sånt ?
Jeg vet ihvertfall hva som skal kjøpes her!

Har tenkt på det, men har tenkt at sånne innretninger muligens vil gjøre meg mer hysterisk? Vet ikke jeg. Har ikke bestemt meg. Men har registrert at det finnes.

Å nei jeg hadde blitt mer hysterisk av den haha :p

Hmm ja mulig det ! Men igjengjeld så tenker jeg att: tenk om det kan redde barnet om det skulle slutte å puste iløpet av natta

Det hadde jeg aldri klart å ha, hadde aldri fått sovet igjen!
Å ? Hvis den kun sier ifra når barnet slutter å puste, så regner jeg ikke med det skjer så ofte.. jeg selv ville Vært mye tryggere på å sove om jeg visste det var noe som sa ifra om det skulle være noe galt

De bruker jo den madrassen på sykehuset i kuvøser.. Men anbefaler den ikke til friske barn. Alarmen utløser seg ofte hvis barnet skifter stilling/ruller. For ikke å snakke om når du skal amme i halvsøvne og glemmer å skru den av før du løfter opp barnet. Hehe. Og de hyler HØYT

Å ? Hvis den kun sier ifra når barnet slutter å puste, så regner jeg ikke med det skjer så ofte.. jeg selv ville Vært mye tryggere på å sove om jeg visste det var noe som sa ifra om det skulle være noe galt
Jeg ville bare ligget og hørt etter den alarmen, bare fordi jeg visste at den var der. Jeg vil nok få noen panikk-stikk der jeg vekker barnet bare for å forsikre meg at det lever og hadde blitt helt gæren med en sånn alarm. :/

Jeg ville bare ligget og hørt etter den alarmen, bare fordi jeg visste at den var der. Jeg vil nok få noen panikk-stikk der jeg vekker barnet bare for å forsikre meg at det lever og hadde blitt helt gæren med en sånn alarm. :/
Aha, ja da skjønner jeg det :)

De bruker jo den madrassen på sykehuset i kuvøser.. Men anbefaler den ikke til friske barn. Alarmen utløser seg ofte hvis barnet skifter stilling/ruller. For ikke å snakke om når du skal amme i halvsøvne og glemmer å skru den av før du løfter opp barnet. Hehe. Og de hyler HØYT
Hmm det var noe å tenke på! Får eventuelt prøve den på dagtid mens ungen er våken før man bruker den om natta :) huff ja det kan bli litt styr med amminga ja, men men, jeg skal ihvertfall prøve :D (håper på en gullunge til som sover natta igjennom fra 2 mnd alder)

Det hadde jeg aldri invistert i.. Men jeg hadde aldri valgt kamera på babycall heller.
Jeg mener at man må stole på seg selv og tenke at man gjør så godt man kan. Dessuten sover barnet i samme rom som deg de mnd det er mest "kritisk" ifht krybbedød og jeg tviler på en slik alarm vil redde dersom uhellet først er ute.
Er noe helt annet på et sykehus vel å merke.

Jeg vet vertfall at for meg er det bedre å gå innom barnet å sjekke dersom jeg er urolig, da slapper jeg av etterpå og trenger ikke være på vakt. Jeg hadde nok ikke klart å slappe av dersom jeg hele tiden satt å såg på barnet på en skjerm eller en alarm kunne bli utløst. En sover dårlig nok fra før de første mnd, og en trenger å slappe av og sove når man først kan!

Tro på dere selv damer,- dere er alle fantastiske og gjør så godt dere over hodet kan :)

Har i grunnen ikke tenkt til det. Jeg har ikke hørt om det tidligere, men tror allikevel ikke vi skal kjøpe en slik :)

Tror nok ikke den kommer i hus, hadde blitt mer hysterisk av den og allikevel sjekket, for teknologien kan tross alt svikte.. Nei, her får jeg heller prøve å stole på meg selv og mine instinkt. Vil tro jeg har nok å tenke på, og da trenger jeg ikke enda en stressfaktor.

Savnet det ikke sist så blir nok ikke kjøpt denne gangen heller.

Visste ikke det fantes. Tror dette ble litt vel spesialisert for meg. Hopper over denne gadget'en, ikke tenkt at jeg vil ha behov for det når vi planlegger å ha babyen på vårt rom i den første tiden :)

Men hva koster en sånn sak?

Renė på babybanden nektet å selge den til ei venninne ;) Ungen var jo frisk og krybbedød er jo ikke lenger død uten grunn. Som oftest er den kvalt av puter, foreldre eller har en hjerte/hjernefeil.

Back
Topp